کد خبر: ۱۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
بهره برداری از کانال های الکترونیک گروه پارسیان و سپرده گذاران مرکزی در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ( سجام) کلید خورد.
در آیین بهره برداری از ارتباط‌های الکترونیک سپرده گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) که روز یکشنبه، ششم بهمن ماه98، با حضور مدیران عامل شرکت سمات و بانک پارسیان، مدیران شرکت های کارگزاری و تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تجارت الکترونیک پارسیان و جمعی از فعالیین و متخصصین حوزه بازار سرمایه برگزار شد، برگسترش راه های ارتباطی بین نظام بانکی و بازار سرمایه در چارچوب اقتصاد اسلامی، رشد ابزارهای نوین تامین مالی و توجه به استانداردهای بین المللی تاکید شد.
به گزارش قلم نيوز، در این رویداد، کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان، ضمن قدردانی از دکتر فهیمی و کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی کشور، مدیران سازمان بورس، کارشناسان و فعالان بازارسرمایه، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، اصحاب رسانه، همچنین متخصصین و همکاران خود در بانک پارسیان که مجدانه در پیشبرد این پروژه عظیم و راهبردی ایفای نقش نموده اند، اظهار داشت: دسترسی ساده و شناسایی هویت یکی از موضوعات مهم در نهادهای مالی است‌. مقدمه شفاف‌سازی، احراز هویت است که باید به درستی انجام شده و مستلزم آن، این است که مراحلKYC طبق استانداردهای شناخته شده بین المللی انجام پذیرد.
پرویزیان با اعلام این که در ایران همیشه نهادهای پولی و مالی در شمار نهادهای e.KYC شفاف و با استانداردهای نسبتاً مدرن هستند، گفت: برای نمونه در ایران بر خلاف برخی کشورها و مناطق دیگر، مشتریان بدون‌نام و مشخصات در سیستم بانکی وجود ندارد. این شفافیت نشان دهنده این واقعیت است که تطبیق استانداردهای ایران با دنیا همخوانی دارد. وی افزود: در گروه بانک پارسیان موضوع بسیار مهم این است که باید به عنوان یک مشاور امین و درستکار، حس اعتماد و اطمینانی که بین بانک و مشتریان بانک ایجاد شده را ارتقا داده و از طرفی قابلیت و ظرفیت انطباق با مقررات و استانداردهای بین المللی را توسعه دهیم. در این راستا وظیفه ما به عنوان یک نهاد مالی و پولی این است که با کمترین استرس، هزینه و زمان، زمینه سازی برخورداری از امکانات بیشترتکنولوژیک را برای مشتریان خود فراهم آوریم، به گونه ای که به مجرد کنار رفتن تحریم ها، تمامی استانداردهای بین المللی و پتانسیل های تطبیق برای مشتریان مهیا بوده تا امکان فعالیت برای آنان در تمامی بازارهای منطقه ای و جهانی وجود داشته باشد.
رئیس کانون بانک ها و موسسات مالی خصوصی تصریح کرد: در این پروژه، ما تمامی فعالیین اقتصادی را مد نظر داشته و خصوصاً برای جوانان عزیز و پرتوانی که علاقه مند به فعالیت در این بازار هستند، ظرفیت های ویژه ای را دیده ایم. تمامی زیر ساخت های فنی که در بانک پارسیان کار شده، متکی بر دانش و توانایی جوانان میهن عزیزمان و با الگو گیری از دانش روز جهانی است تا ضمن پایبندی به استانداردهای بین المللی ، در حوزه های فنی و الکترونیکی نیز با نام آوران این عرصه رقابت کنیم.
سجام مقدمه سرویس‌های عامی است که به مشتریان ارائه می‌کنیم تا بتوانیم یک بسته کامل را برای مشتریان شکل بدهیم که در این سرویس ، هم افزایی شرکت های بزرگی نظیر تاپ، خدمات کارگزاری و تامین سرمایه لوتوس پارسیان در حوزه صندوق‌های سرمایه گذاری و شبکه آی گپ، زمینه ساز و تامین کننده سرویس هایی است که از سوی بانک ارائه می شود.
در این نشست همچنین، ضرغامی، معاون طرح و توسعه بانک پارسیان با اشاره به آمارهای رسمی در خصوص سهم گسترده معاملات بورس در کشور، ابراز داشت: بانک پارسیان، در حوزه فراهم نمودن ساز و کارهای سرمایه گذاری و فعالیت در بازارسرمایه، رتبه نخست را داشته و در تلاش است تا با پایش، تحلیل و پوشش نیازهای مشتریان، فعالیت های آنان را در این حوزه توسعه دهد. وی گفت: بهره گیری از ابزارهای سجام با تاکید بر درگاه های غیر حضوری، خواهد توانست ورود مردم، به بازار سرمایه را تسهیل بخشد.
ایشان در ادامه به معرفی کانال های غیر حضوری که برای سجام در نظر گرفته شده، پرداخته و ابراز داشت : اپلیکیشن تاپ به عنوان یکی از بزرگ ترین PSP های کشور با دارا بودن7.5 میلیون کاربر فعال- سامانه پیام رسانIGAP به عنوان پیام رسان چند منظوره و ایمن ملی با 5 میلیون کاربر، شرکت های کارگزاری و تامین سرمایه لوتوس پارسیان و مجموعه بانک پارسیان، توانسته اند پیوندی مستحکم میان بازار پول و سرمایه ایجاد کنند.
معاون طرح و توسعه بانک پارسیان با اشاره به اقدامات بانک در این حوزه از جمله، عملیاتی کردن حساب تسویه شرکت بورس کالا، معاملات آنلاین، حساب کاربری متصل افزود: هدف بعدی، ورود به معاملات آتی بورس کالاست که به دنبال کسب مجوزهای لازم در این خصوص هستیم.
ضرغامی افزود: در راستای ارائه محصولات و خدمات به روز و حرفه ای به مخاطبین، بسته اعتباری ویژه کارگزاران و خریداران بورس کالا با نام تجاری " آمادگار" تهیه شده و در سبد محصولات بانک به اجرا درآمده است.
در ابتدای این مراسم، حسین فهیمی ، مدیر عامل شرکت سمات { شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و توسعه وجوه} ضمن تقدیر از مجموعه بانک پارسیان به عنوان اولین بانکی که به طور داوطلبانه، هوشمند و مدرن، ساز و کارهای همکاری را فراهم کرده است، افزود: همکاری با بانک پارسیان، اولین ارتباط سجام از طریق یک بانک مقتدر و پیشرو است. وی در خاتمه خاطر نشان کرد : سجام، گام زیرساختی و استراتژیک ورود به پروژه‌های بزرگ‌تر و راهبردی‌تر در بازار سرمایه کشور است و به عنوان یک مشوق برای هموطنانی است که از آن بهره جسته و با یک بار ورود و ثبت نام، احراز هویت شده و قادر خواهند بود به طور همیشگی، از خدمات بازار سرمایه بهره مند شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: