کد خبر: ۱۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
در نمایشگاه اینوماین 2 در حال برگزاری است:
توانمندی های فناورانه شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه اینوماین 2 به نمایش در آمده است. این توانمندی ها حوزه های نرم افزاری، سخت افزاری و محصولات را دربرمی گیرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، همزمان با برگزاری دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین 2)، نمایشگاه شرکت های دانش بنیان برگزار شد. در این نمایشگاه، محصولات فناورانه منحصر به فردی عرضه شد که در ادامه، به بخشی از این توانمندی ها اشاره می شود:
سامانه تشخیص هویت رخسار

شرکت ایده پردازان نگاه پایا دو محصول تجاری شده نوین دارد. محصول نخست، سامانه تشخیص هویت رخسار بر اساس تشخیص هویت افراد از روی تصویر چهره است و هدف آن، شناسایی افراد از روی دوربین‌های محیطی برای احراز هویت نامحسوس، تکریم افراد خاص، کنترل تردد و غیره است. نمونه این سامانه در شرکت فلات قاره راه اندازی شده است.

محصول دوم، سامانه هوشمند پلاک خوان پایا است که از ویژگی هایی نظیر ثبت تصویر و ویدئوی تردد خودرو، قابلیت تشخیص انواع پلاک های ایران، توانایی تشخیص پلاک در شب و روز، توانایی قرائت پلاک از ویدئوی ضبط شده، امکان ارزیابی خودکار صحت تشخیص پلاک به ازای هر حرف و عدد و غیره برخوردار است.

تبدیل پسماند قالب های گچی به پودرمیکرونیزه

شرکت صنایع چینی گل افشان الوان رس علاوه بر تولید محصولات چینی بهداشتی، با بازیافت پسماند قالب های گچی و تبدیل آنها به پودر میکرونیزه، توانست آنها را به طور کامل به چرخه تولید برگرداند و با این پسماندها کناف (دیوار و سقف کاذب) تولید کند.

رها شدن بخش زیادی از پسماندهای قالب های گچی در محیط اطراف شهرها و تبدیل زمین های کشاورزی و محیط زیست به فضایی مرده و غیر قابل کشت، این ایده را برای مهندسان شرکت مذکور شکل داد تا برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، اقدامی کنند. بنابراین، پس از انجام آزمایش ها و آنالیز های مختلف روی همه پسماندهای قالب های گچی، به این نتیجه رسیدند که امکان بازیافت این پسماندها به چرخه تولید وجود دارد.

دانش تجهیزات و ماشین آلات کارگاهی

شرکت صنعت سرام مهر البرز دانش بنیان، تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات کارگاهی در بخش معدن شامل ذوب فلزات و ریخته گری، متالورژی، آسیاها و خردن کن ها، تجهیزات آزمایشگاه ها (سرامیک، عملیات حرارتی، ماسه ریخته گری، متالورژی مکانیکی، متالوسراموگرافی، آماده مواد اولیه سرامیک، تولید قطعات سرامیکی، سرامیک هنری)، کوره ها و خشک کن ها و همزن و میکسرها است.

از جمله محصولات تولیدی دانش بنیان این شرکت، دستگاه سنجش استحکام خمشی دیجیتال، دستگاه سنجش مقاومت سایشی لعاب، مینرال ها و قلم های سختی سنجی موهس، ویسکوزیمتر ریزشی، رنگ سنج، سفیدی سنج لعاب، ترازوی آزمایشگاهی، دستگاه تعیین درصد رطوبت، ترمومتر مادون قرمز، شیکر، آسیاب بامیل آزمایشگاهی، آسیاب سیاره ای رومیزی و آسیاب جارمیل آزمایشگاهی است.

روشی برای تشخیص عیوب احتمالی لوله آب

شرکت دز الکترونیک جنوب با هدف تجاری سازی نتایج تحقیقات در حوزه الکترونیک، مخابرات، کنترل و ابزار دقیق، فعالیت خود را آغاز کرد. از جمله محصولات این شرکت، سیستم EMI است به عنوان دقیق ترین روش برای تشخیص عیوب احتمالی به شمار می رود. EMI سیستمی است که از طریق القای میدان مغناطیسی بر روی لوله و جمع آوری پاسخ های ناشی از آن به وسیله تعدادی حسگر (کفشک) که در اطراف آن قرار داده می شوند، می تواند وجود ترک و عیوب مشابه آن را بر روی بدنه لوله تشخیص دهد.

محصول دیگر، سامانه جی پی اس برای استفاده انواع خودروهای صنعتی و شخصی (GPSBIN) است.

از جمله ویژگی های این سامانه، مدیریت هزینه ها و کاهش چشمگیر هزینه کرد خودروها، محاسبه راندمان خودروها با توجه به مسافت کارکرد یا زمان کار خودرو، سیستم نت آنلاین برای محاسبه هزینه ها، سیستم نگهداری و سرویس های دوره ای خودروها و صدور آلارم از طریق پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی و غیره، مشاهده آنلاین خودرو و مشاهده عملکرد روزانه و گذشته، جلوگیری از تخلفات رانندگی، محاسبه میزان کارکرد دقیق و زمان مفید کار خودروهای خاص مانند بیل مکانیکی و رسم مسیر خودروها و سیستم ثبت ماموریت خودروها و سیستم رهیاب خودروهای عملیاتی است.

محصول سوم، سیستم نوین انتقال داده در بستر لوله به عنوان محصول انحصاری این شرکت است. این سیستم برای تبادل دیتا، شبکه سازی و نیز کنترل و مانیتورینگ از راه دور با استفاده از بستر خطوط لوله نفت، گاز و آب با قابلیت مانیتورینگ انواع سنسور های فلو، فشار و غیره، استفاده می شود. ارسال فرامین کنترلی برای کنترل موتورها و دریچه های برقی، هیدرولیک و پنوماتیک، تله متری حفاظت کاتدیک و پایش خوردگی و غیره، از دیگر ویژگی های این سیستم است.

از دیگر محصولات این شرکت، دستگاه ذخیره ساز داده یا دیتا لاگر (GSM / GPRS) با توانایی ارسال داده ها بر روی سرور، دستگاه فلوتر (مقدار فلو را از طریق سنسور دریافت و اندازه گیری کرده و محاسبات دبی را به صورت داخلی برای انواع لوله و مایع انجام داده و سپس نتیجه را نمایش، ذخیره و ارسال می کند)، کنتور هوشمند (منحصر به فرد در قرائت و ارسال میزان مصرف مشترکان آب) و غیره است.

بومی سازی دانش فنی سیستم های اطلاعاتی

شرکت ایریسا با بومی سازی دانش فنی سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریتی، اتوماسیون صنعتی و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، به تولید محصولات در این حوزه اقدام کرده است. پیاده سازی و پشتیبانی راهکار یکپارچهIRISA IS-Suite)) پوشش دهنده نیازمندیهای لایه‌های مدیریت و عملیات سازمان، پیاده سازی و پشتیبانی سیستمهای ERP استاندارد با مشارکت شرکتهای مجرب خارجی و نیز طراحی، پیاده سازی و اجرای سیستمهای اطلاعاتی جامع و یکپارچه متناسب با نیاز مشتری از این جمله است.

از دیگر محصولات این شرکت، تولید انواع اتوماسیون در بخش های آهن سازی، فولادسازی و ریخته گری و نیز نورد، سامانه های شناسایی هوشمند، اینترنت اشیا در صنعت EIOT) ) و خدمات رایانه ابری است. سامانه بومی سازی ال.آر.ام در حوزه صنعت فولاد، توسط این شرکت طراحی و راه اندازی شد.

سامانه جامع اطلاعات آماری

شرکت اطلاعات صنایع کاوش تدبیر خاورمیانه نخستین سامانه جامع اطلاعات آماری صنایع بالادستی ایران (صبا) را طراحی کرده است. در این سامانه، اطلاعات آماری سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی برای ارزیابی مجتمع های صنعتی و بهینه سازی نتایج مطالعات و امکان سنجی فنی و اقتصادی درج می شود. این سامانه، بستری برای معرفی شرکت ها، تولیدکنندگان، تامین کنندگان تجهیزات و منابع مورد نیاز پروژه های صنعتی کشور و استفاده از تجربه های متخصصان و کارشناسان صنعتی است. سامانه مذکور دارای ثبت اختراع است. در این سامانه 12 هزار صنعتگر و تامین کننده، عضو هستند.

سامانه مدیریت فرآیند

شرکت وایرتک شریف از سال 89 در حوزه آی تی فعالیت خود را شروع کرد و دارای 3 محصول است. سامانه مدیریت فرآیند (جویبار) از جمله این محصولات است که از قابلیت هایی نظیر نسخه‌بندی فرآیندها، انعطاف در طراحی مجدد هر فرآیند، پیگیری فرآیندهای در حال اجرا، تعریف وظایف خودکار، صحت‌سنجی محتویات فرم‌ها، تولید فرم به صورت پویا و زمان‌بندی برای واگذاری وظایف برخوردار است.

محصول دوم، مدیریت اسناد (گنجه) است. با استفاده از این سامانه، سازوکار مدیریت محتوا، روند تولید و تأیید مستندات انجام می شود و کار کردن گروهی در تولید اسناد را به گونه‌ای مدیریت شده، هموار می سازد.

سامانه کاتب، محصول سوم شرکت مذکور است که از جمله ویژگی های آن، انجام آسان مدیریت مکاتبات سازمانی، داخلی و خارجی سازمان، پشتیبانی از سلسله مراتب سازمانی و سمت‌ها و نیز طبقه‌بندی نامه‌ها و گروه‌بندی کاربران است. همچنین با کمک تاریخچه‌ پیش‌نویس نامه‌ها و درختواره ارجاعات، می‌توان روند اتخاذ تصمیم های سازمان‌ را در مکاتبات پیگیری کرد.

این محصول، از سوی سازمان های مختلف از جمله شهرداری های کرج، مشکین شهر و فردیس، رایتل و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

خط مکانیزه فرآوری آهن قراضه

محصول شرکت رادیس صنعت ، ساخت انواع خط مکانیزه فرآوری آهن قراضه (شرِیدر) است که قراضه ها پس از ورود به این خط، از کیفیت لازم برای استفاده در کوره های ذوب القایی برخوردار می شود. به طوری که همه ناخالصی و سرباره های قراضه ها از جمله زنگ، رنگ، خاک، فلزات غیر بازیافت و غیره جدا می شود.

این دستگاه در حوزه معدن نیز برای خرد کردن سنگ کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه در داخل، 50 درصد صرفه جویی ارزی به همراه دارد. از جمله مزایای آن، مجهز بودن خط به بک فیلتر و فیلتر برای جذب گرد و غبارگیر است و درنتیجه آلودگی زیست محیطی ندارد.

راهکارهای تلویزیون تعاملی

شرکت موج افزار مهرگان کیش در زمینه ارائه راهکارهای تلویزیون تعاملی فعالیت می کند. این راهکارها قابل ارائه در هتل ها، مراکز اقامتی، برج های مسکونی، بیمارستان ها، مراکز آموزشی، مراکز خرید، فرودگاه ها، هواپیما، قطارها و اتوبوس ها است.

IPTV یک سامانه تلویزیون تعاملی تحت شبکه، برای مدیریت تامین و پخش محتوا، اختصاصی سازی امکانات تلویزیون ها و ارائه متمرکز خدمات است. یکپارچه سازی لیست کانال های تلویزیونی زنده از منابع گوناگون، آرشیو فیلم و موسیقی در خواستی، اتصال به اینترنت، سفارش غذا از رستوران، خرید از فروشگاه ها، رزرو تاکسی، کنترل تجهیزات هوشمند، مطالعه کتاب های الکترونیکی، مشاهده تیتر اخبار، مطالعه روزنامه، مشاهده وضعیت آب و هوا، قرائت و ترجمه قرآن، انواع بازی رایانه ای، کتاب های صوتی، مکان یابی، دریافت صورت حساب وغیره، از جمله امکانات قابل استفاده در تلویزیون ها و نمایشگرهای متصل به سامانه تلویزیون تعاملی IPTV است.

سامانه live streamer (آروژا) در دو مدل Digital و IP، با نصب در هر ساختمان یا مجموعه، امکان مدیریت و برنامه ریزی آسان محتوای تلویزیون ها را به صورت مرکزی فراهم می کند و بسیاری از هزینه های نگهداری و هزینه های جانبی اولیه را کاهش می دهد.

آروژا به کاربر تلویزیون یک لیست کانال یکپارچه متناسب با نوع کاربری هتلی، بیمارستانی، مسکونی یا اداری تجاری ساختمان ارائه می دهد و با سطوح دسترسی متناسب، امکان تولید کانال و تعریف طرح های تبلیغاتی و آموزشی را ایجاد می کند. این سامانه، روی بستر آنتن مرکزی یا شبکه، برای مدیریت تامین و پخش محتوا، تولید محتوای دلخواه و اجرای طرح های مدون آموزشی، اطلاع رسانی، تبلیغاتی و درآمدزایی و اختصاصی سازی لیست کانال، محتوا و افزونه های تلویزیون ها قابل استفاده است.

بنا به این گزارش، نمایشگاه و جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین 2) تا بعداز ظهر امروز دوشنبه (7/11/98) برپا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: