کد خبر: ۱۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۸
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از نمونه های ملی بخش کشاورزی که به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان این بانک اظهار داشت: خوشبختانه با بانک کشاورزی به یک تفاهم و زبان مشترک رسیدیم.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، عباس کشاورز عصر روز سه شنبه 24 دی ماه  با اعلام مطلب فوق به ضرورت رعایت مقررات بانکی و مذاکرات و پیگیری های انجام شده با بانک کشاورزی برای پیشبرد برنامه های بخش کشاورزی ر سال های گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در زمینه تسهیلات اساسی برای گلخانه،بذر، پرورش ماهی و تولیدات دام و طیورقرار شد بانک خط اعتباری تعیین کند که این اقدام انجام شد. همچنین توافق شد بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات کالاهای سنگین مانند کمباین بخشی از آن را وثیقه قبول کند که به تفاهم رسیدیم.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در زمینه موارد کلی، نارضایتی از بانک کشاورزی وجود ندارد و به نمایندگی از مجموعه وزارت کشاورزی و کشاورزان کشور از کارکنان این بانک تشکر می کنم تصریح کرد: ما با بانک کشاورزی به تفاهم خوب و موثری رسیده‌ایم و این بانک به داد ما و کشاورز می رسد.

کشاورز با تأکید بر اینکه  ما خارج از ضوابط قانونی و دفاع از نیازهای کشاورزان، هیچ رابطه دیگری با بانک کشاورزی نداریم و بانک به عنوان یک منبع اعتباری باید استقلال داشته باشد تصریح کرد: تقویت بینه مالی این منبع اعتباری ضروری است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تسهیلات به بخش کشاورزی از محل سپرده های مردمی است، بر بازپرداخت تسهیلات از سوی کشاورزان تأکید و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی متعلق به بخش کشاورزی است و اگر کشاورزان  تسهیلات دریافتی را به موقع  باز نگردانند بنیه  این بانک ضعیف می شود.

مهندس کشاورز با اشاره به مصوبات شورای پول اعتبار درباره نرخ سود تسهیلات پرداختی گفت: در مواردی که اولویت بخش کشاورزی است بانک کشاورزی تسهیلات را با  کارمزد ارزان تری در اختیار بهره برداران بخش قرار می دهد (مثلا با نرخ  ۱۴ یا کمتر از ۱۴ درصد) این در حالی است که بانک طبق مصوبات شورای پول و اعتبار از یک میزانی نمی تواند نرخ تسهیلات را کاهش داد اما برای موارد اولویت ‌دار وزارتخانه بانک کشاورزی نرخ تسهیلات را کاهش می دهد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر تقویت بانک کشاورزی با هدف تقویت توان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی با بخش ها و فعالان بخش کشاورزی به صورت پروژه ای برخورد کند و مطمئن شود که از ابتدا تا انتهای کار به درستی انجام شده و تولید به ثمر رسیده است.

وی  با بیان اینکه  باید بنیه مالی کشاورزان را تقویت کنیم و اجرای برنامه ها بر مبنای پروژه به نفع بانک وتولید کننده است خاطر نشان کرد: کشاورزان باید با پروژه با بانک وارد مذاکره شوند نه با فعالیت موردنظرشان زیرا سرمایه به سمت تولید جذب خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اجرای برنامه های لازم برای تقویت بیمه کشاورزی و بیان اینکه بیمه کشاورزی ریسک را کاهش می دهد و باید کمک کنیم تا بیمه هم یک واحد مستقل داشته باشد ابراز امیدواری کرد:با تزریق منابع جدید شرایط بیمه کشاورزی نیز اصلاح شده و رضایت بیشتر کشاورزان در امر بیمه را به دنبال داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: