کد خبر: ۱۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸
مدیرعامل بانک کشاورزی دردیدار با نمونه های ملی بخش کشاورزی و منابع طبیعی، بخش کشاورزی را نقطه اتکای خودکفایی و امنیت غذایی دانست و اظهار داشت:بانک کشاورزی تلاش می کند در اجرای سیاست های کلان کشور و در راستای برنامه ها و خط مشی وزارت جهاد کشاورزی،حداکثر پشتیبانی را از بخش کشاورزی و فعالان این بخش به عمل آورد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی،روح اله خدارحمی عصر روز سه شنبه 24دی ماه و در مراسم تجلیل از نمونه های ملی بخش کشاورزی که در این بانک برگزار شد، با اعلام مطلب فوق افزود: بهره وری منابع  برای کمک به بخش کشاورزی افزایش یافته است و در سه سال گذشته، هر سال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید در قالب سپرده های مختلف برای این بخش تجهیز کردیم.

 مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به افزایش 2برابری منابع این بانک طی سال های اخیر و عبور از هزار هزار میلیارد ریال تصریح کرد: منابع مالی این بانک در حال حاضر هزار و ۱۴۰ هزار میلیارد ریال شده که با اتکای این  منابع سعی کردیم منابع بیشتری در اختیار بخش کشاورزی بگذاریم و در این زمینه موفقیت خوبی داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد:در اجرای سیاست های دولت و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی،ضمن کمک به بهره برداری از ظرفیت های موجود، به افزایش ظرفیت های جدید در بخش کشاورزی نیز کمک کرده ایم.

خدارحمی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته برای توسعه مکانیزاسیون با پرداخت تسهیلات توانستیم کمک مناسبی به این بخش کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی روند تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه گلخانه ها را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه طی 9 ماه سال جاری از نظر سطح، دو برابر سال گذشته  و به هزار و ۹۰ هکتار میزانِ موجود در مصوبه و پرداخت تسهیلات رسیدیم یادآور شد: تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و امیدوارم تا پایان سال 2 هزار هکتار را عملیاتی کنیم.

خدارحمی با بیان اینکه برای توسعه گلخانه، مکانیزاسیون و پرورش آبزیان در همه استان‌ها بدون هیچ محدودیتی تسهیلات پرداخت می شود اضافه کرد: در زمینه دانه های روغنی و کمک به تهیه بذر هم اقدامات خوبی انجام شده و تا حدود زیادی از عهده تکالیف خود بر آمده ایم.

وی عملکرد بیمه محصولات کشاورزی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی پشتیبان بخش کشاورزی است و امسال عملکرد بهتری داشته و جزو معدود سال‌هایی است که با وجود خسارت های بیشتر بهترین عملکرد و کمترین  تذکر در زمینه مطالبات بیمه را داشتیم.

خدارحمی با بیان اینکه به لحاظ منابع، روش‌های عملیات، سیستم ها و استفاده از سامانه های مختلف جزو بانک های پیشروی کشور هستیم، ابراز امیدورای کرد:با مشارکت کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی هر روز شاهد رونق تولید در این بخش باشیم.

وی بر ضرورت تعامل و تقویت ارتباط نمونه های بخش کشاورزی با بانک کشاورزی و ارائه نظرات و پیشنهادات آنان تصریح کرد:حاصل تلاش ما خودکفایی،رونق تولید و امنیت غذایی کشور است.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی به رسم هرسال میزبان نمونه های ملی بخش کشاورزی بود و در مراسمی که عصر روز سه شنبه 24 دی ماه  با حضور مهندس عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی،روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، معاونان وزارت جهاد کشاورزی، اعضای هیأت مدیره و مدیران امور این بانک برگزار شد،از منتخبان سی و چهارمین دوره نمونه های ملی بخش کشاورزی قدردانی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: