کد خبر: ۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۸
در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد عنوان شد
مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: مسیر بومی سازی صنعت فولاد، از این پس باید از قطعه سازی به سمت فرایندسازی ارتقا پیدا کند.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حمید رضا عظیمیان که امروز در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد سخن می گفت، تصریح کرد: فولاد مبارکه طی سال های ۸۱ تا ۹۸ حدود ۳۸۸۰ قطعه اصلی را با کمک سازندگان و بخش خصوصی بومی کرد و در این روند، حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی مالی حاصل شد.
وی ادامه داد: طی ۳۰ سال فعالیت فولاد مبارکه، حدود ۱۱۰ میلیون تن محصول تولید شده و با توجه به ظرفیت این مجتمع، باید از قطعه سازی به فرآیندسازی ارتقا پیدا کنیم.

عظیمیان تاکید کرد: از این رو نقشه راه ۵ تا ۷ ساله برای دستیابی به دانش بومی از کنسانتره تا تولید ورق اجرا می شود.

وی افزود: در این نقشه راه، شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، دانشگاه های فنی و صنعتی، سازندگان قطعات و افرادی که دل در گرو بومی سازی صنعت فولاد دارند، حضور می یابند.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به حمایت های ایمیدرو از بومی سازی، تاکید کرد: با توجه به حمایت های ایمیدرو به ویژه رییس هیات عامل این سازمان و همچنین اقدام ارزنده انجمن تولیدکنندگان فولاد از بومی سازی، باید بتوان حداکثر اثرگذاری در این بخش را ایجاد کرد.

عظیمیان خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات در حال انجام در شرکت فولاد مبارکه، ساخت دستگاه "اسکین پس" به عنوان یکی از قطعات ضروری است که بخش مهندسی آن به اتمام رسیده است. وی افزود: در حال حاضر قطعات مورد نیاز، فهرست بندی شده و قرار است درخواست تولید،‌ بین سازندگان توزیع شود. وی یادآور شد: این دستگاه در بخش نورد سرد به کار گرفته خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: