کد خبر: ۱۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ٢٠٠ هزار سهمیه از طرح اقدام ملی مسکن برای جامعه کارگری بازنشستگان و مسمتری بگیران اختصاص یافت.
«محمد شریعتمداری» روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان دادمان این وزارتخانه به امضا رسید گفت: از گذشته تکالیف قانونی مشخصی برای تامین مسکن قشر کارگران بر اساس ماده ١٤٩ قانون کار مشخص شده بود و تبصره های ١ و ٢ این قانون نهادها و سازمانهای مشخصی را برای تامین مسکن جامعه کارگری تعیین کرده است.

وی اضافه کرد: با انجام مذاکرات چندین ماهه با وزارت راه و شهرسازی، سرانجام برای ١٤ میلیون خانواده کارگری، سه میلیون و ٣٠٠ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و یک و نیم میلیون بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشسته کشوری خانه ساخته می شود.

شریعتمداری در باره تامین منابع مالی ساخت مسکن برای کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران گفت:تامبن منابع این تفاهمنامه ازظرفیت دو بانک رفاه کارگران و بانک توسعه و تعاون و همین‌طورصندوق تامین اجتماعی و صندوق سازمان بازنشستگی است، همینطور بانک مسکن از طرف وزارت راه و شهرسازی یکی دیگر از منابع مالی برای تحقق تفاهم امروز است.


وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد که تامین اراضی برای ساخت مسکن در این طرح نیز از سوی وزارت راه است و در شهرهای صنعتی محل تجمع کارگران نیز از ظرفیت کارفرمایان بزرگ برای تامین زمین استفاده خواهد شد.

شریعتمداری ضمن اشاره به اینکه ٤٣ میلیون نفر از جامعه ایران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: بیش از ٤٠ درصد طرح اقدام ملی به جامعه کارگری اختصاص خواهد یافت.

شریعتمداری افزود: برای خانه دار شدن جامعه تحت پوشش وزارت کار از طرفیت تعاونی های مسکن کارگری هم استفاده خواهد شد و وزارت راه روی فعالیت این تعاونی ها نظارت خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: