کد خبر: ۱۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
مانده مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی نسبت به سال گذشته کاهش مطلوبی داشته است که تقویت بنیه مالی این بانک را در پی خواهد داشت.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی در سال 1398 نسبت به مقطع مشابه سال گذشته و نیز سال های قبل، کاهش چشمگیر و روند مطلوبی داشته که این امر، ریسک اعتباری این بانک را نیز کاهش داده است.

این گزارش می افزاید: کاهش مطالبات غیرجاری و به تبع آن کاهش ریسک اعتباری ، یکی از شاخص های موثر در تقویت پایه پولی و بنیه مالی بانک ها است و بانک کشاورزی با رعایت بهداشت اعتباری و استانداردهای پرداخت تسهیلات توانسته است در سال جاری این رقم را 24933 میلیارد ریال کاهش دهد و بتواند بیش از پیش از رونق تولید در بخش کشاورزی حمایت کند.

شایان ذکر است مطالبات غیرجاری باعث کاهش توان مالی بانک در اعطای تسهیلات جدید ، کاهش سودآوری بانک و آثار سوء بر بانک‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی می شود و  همچنین در ابعاد وسیع‌تر، بحران های پولی و مالی برای مردم کشور را در پی دارد و با توجه به ضرر و زیانی که از این بابت گریبانگیر نظام بانکی و اقتصاد کشور می شود، کاهش مطالبات غیرجاری بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: