کد خبر: ۱۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
در آیین توسعه فاز سه مس سونگون؛
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اعلام کرد: با بهره ‌برداری از کارخانه ذوب سونگون، ظرفیت ذوب در شرکت مس طی سال های آتی به 500 هزار تن مس آندی حاصل از فرایند پیرو متالوژی خواهد رسید.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، اردشیر سعد محمدی که در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز 3 تغلیظ، کارخانه های ذوب، پالایشگاه و اسیدسولفوریک مجتمع مس سونگون و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن می گفت افزود: تا پایان سال جاری ظرفیت کارخانه های ذوب مس کشور به 400 هزار تن می‌رسد.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سونگون با ظرفیت ورودی 900 تن سرباره در روز و با هدف افزایش بهره‌وری و بازیابی مس موجود در سرباره‌های ایجادشده در مراحل ذوب آغاز خواهد شد.

سعد محمدی گفت: امروز همچنین شاهد عملیاتی شدن فاز ۳ مجتمع مس سونگون هستیم که واحد ذوب و پالایش آن عملیاتی خواهد شد و ۱۷ زیر پروژه به اجرا درخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به دستور ویژه وزیر صمت برای رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای طرح های صنایع معدنی کشور گفت: متعهد هستیم تمامی الگوهای زیست محیطی را به دقت رعایت کنیم و آخرین فناوری های روز را در این صنایع به کار ببندیم.

وی افزود: با توجه به افزایش درخواست جهانی مس، به دنبال آن هستیم که علاوه بر تامین ۲۰ درصد از سهم صادرات به کشورهای همسایه، سهم مناسبی از تامین مس دنیا را نیز به خود اختصاص دهیم.

افزایش ذخایر مس سونگون تا یک میلیارد تن

در این مراسم مدیر مجتمع مس سونگون در آغاز مراسم عملیات اجرایی طرح های تکمیل چرخه تولید این مجتمع گفت: شناسایی ذخایر جدید این معدن در یک سال اخیر در دستور کار بوده و خوشبختانه با اکتشافات جدید، ذخیره 340 میلیون تنی این معدن هم اکنون بالای یک میلیارد تن برآورد می‌شود.

رضا شریفی افزود: با توجه به مزیت نسبی منطقه در حوزه معادن، توسعه این بخش در این شهرستان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وسعت کنونی این مجتمع صنعتی معدنی بالغ بر ۵ میلیون متر مکعب است و اکتشافات جدید، راه اندازی فازهای 4 و ۵ و ۶ این مجتمع در چند سال آینده پیش‌بینی و در حال پیگیری است.

شریفی تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه این معدن و صنایع معدنی مرتبط با آن، انجام خدمات اجتماعی و کمک به تامین برخی زیرساخت‌های لازم در سطح شهرستان و روستاهای اطراف نیز در حال پیگیری است .

مدیر مجتمع مس سونگون اعلام کرد: این مجتمع اشتغال مستقیم برای ۴۲۱۰ نفر را فراهم آورده است که فقط طی یک سال گذشته فرصت اشتغال زایی مستقیم آن، بیش از ۵۰۰ نفر بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: