کد خبر: ۱۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور از ورود سامانه بارشی در روز چهارشنبه (۴ دی ماه) خبر داد.

صادق ضیائیان اظهارکرد: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا چهارشنبه (۳۰ آذر تا ۴ دی ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار صبحگاهی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت را به دنبال دارد.

خوزستان مه‌آلود می‌شود

وی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه (۳۰ آذر تا ۲ دی ماه) با توجه به پایداری جوی و رطوبت سطح زمین انتظار می‌رود در استان خوزستان به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی از صبح امروز تا اواخر وقت دوشنبه مه غلیظ پدیده غالب باشد همچنین این پدیده با شدت کمتر در اوایل صبح در استان بوشهر نیز پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۲ تا ۴ دی ماه) با توجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی افزایش دما در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل رخ می‌دهد همچنین طی این مدت وزش بادهای شدید را برای استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه (۴ دی ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا شمال غرب سپس غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به‌تدریج طی روز پنجشنبه (۵ دی ماه) نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱ دی) قسمتی ابری همراه با آلودگی هوا با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲ دی) قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: