کد خبر: ۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸
نامه مهم حمد نوروزی به علی مطهری در خصوص طرح فروش تراکم در مجلس شورای اسلامی
احمد نوروزي نخستين شهردار مشهد با ارسال نامه‌اي به علي مطهري از مصوبه مجلس در خصوص ممنوعيت و جرم بودن فروش تراكم در شهرها انتقاد كرد.
متن نامه به شرح زير است:
 
جناب آقای علی مطهری
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام
پیشنهاد ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم در شهرها از سوی جنابعالی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که به ظاهر از منظر شهرسازی عالی است. اما در شرایط فعلی آیا به تبعات این تصمیم هم فکر کرده اید؟
آیا می دانید بیش از 50 درصد هزینه شهرها از محل جرائم ساختمانی و فروش تراکم تأمین می شود؟

در شرایط فعلی بیشتر شهرداری ها برای اداره روزمره شهر دچار مشکل هستند، حقوق پرسنل، هزینه جمع آوری زباله و نظافت شهر، نگهداری فضای سبز آنها به سختی انجام می شود.
آیا می دانید چندین هزار نیروی، برخی از شهرداری ها ماههاست حقوق دریافت نکرده اند؟
آیا می دانید برخی از مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و ..... در شهرها خصوصاً کلان شهرها بدلیل نداشتن اعتبار کافی شهرداری ها برای اجرای پروژه های زیرساختی مانند مترو و ..... است.

جناب آقای مطهری
آیا می دانید چرا شهرها به تراکم فروشی افتاده اند؟

بخاطر تصمیم نادرست مجلس شورای اسلامی در سال 1362 مبنی بر حذف یکباره کمک های دولت به شهرداری ها قبل از تأمین منابع جایگزین و بخاطر تعلل وزارت کشور در اجراء تکلیف 6 ماهه برای ارسال لایحه درآمد پایدار شهرداری ها به مجلس را پس از 36 سال هنوز اجرایی ننموده است و در مصوبات متعددی حقوق شهرداری بخشیده شده است و علت آن عدم تخصص و تناسب وزارت کشور برای دفاع از منافع شهرهاست.

این تصمیم مجلس شورای اسلامی تصمیم صحیحی است که در شرایط غلط و بدون تأمین پیش نیاز گرفته شده است و در صورت اجرایی شدن بسیاری از شهرهای بزرگ کشور دچار بحران مالی و بالتبع ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل خواهند شد. جناب آقای مطهری و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از جنابعالی و تمامی نمایندگان مردم شریف ایران در خانه ملت تقاضا می کنم قبل از ایجاد بحران منابع جایگزین پایدار حداقلی را برای اداره روزمره شهرها تامین و سپس ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم را اجرایی نمایند.

احمد نوروزی
اولین شهردار شورایی و عضو پنجمین دوره شورای اسلامی
شهر مشهد مقدس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: