کد خبر: ۱۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سرپرست بیمه ایران
سرپرست بیمه ایران با بیان اینکه افزایش فروش بیمه‌های عمر یکی از راه‌های مهم افزایش ضریب نفوذ بیمه است، گفت: راه‌یابی این شاخه به بورس می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کمک کند.

 محمد رضایی  اظهار کرد: همواره باید به تفاوت‌های جایگاهی صنعت بیمه در ایران و جهان دقت کرد. بررسی روند 40ساله در دنیا نشان می‌دهد که صنعت بیمه توانسته از رشد اقتصاد پیشی بگیرد و در آمریکا و ژاپن به ترتیب 76 و 36درصد از سرمایه‌گذاری که در اقتصاد صورت می‌گیرد از سمت بیمه‌ها است اما این عدد در کشور ما بسیار پایین است.

وی افزود: بیمه در دو شاخه پوشش ریسک و جذب، هدایت و سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های دریافتی خود در بخش‌های مختلف به صورت بلندمدت فعالیت می‌کند.

رضایی با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده است که بیمه در بخش سرمایه‌گذاری واقعا می‌تواند کمک کند، ادامه داد: در کشور ما میزان سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در بخش‌های مختلف 30درصد است در صورتی که در جهان این عدد به 60 درصد می‌رسد؛ از این آمار و ارقام می‌توان نتیجه گرفت میزان نفوذ ضریب نفوذ  در کشور ما بسیار پایین است.

سرپرست بیمه ایران در خصوص راه‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه گفت: یکی از موارد بسیار مهم در این راه افزایش فروش بیمه‌های زندگی است. درست است که از سال 2018 رشد خاصی در این زمینه داشتیم ولی با کشورهای دیگر فاصله زیادی داریم و به نظر من شرکت‌های بیمه باید سرمایه‌گذاری روی بیمه‌های زندگی انگیزه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل تورم بالا در کشور ما کسی راغب نیست که در بیمه‌های عمر سرمایه‌گذاری کند، افزود:  یکی از این راهکارها ورود بیمه عمر به بورس است زیرا از این طریق مردم می‌توانند خود خرید کنند و قیمت‌گذاری هم به نحوه صحیحی صورت بگیرد.

رضایی ادامه داد: همچنین می‌توان صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای آن ایجاد کرد تا پولی که افراد دارند و نمی‌توانند با آن کار کنند به دست صنعت بیمه به این صندوق ها برده شود و با آن در املاک، بورس و طلا سرمایه‌گذاری شود و با توجه به اینکه ارتباط مستقیمی بین صنعت بیمه و اقتصاد وجود دارد اگر اتفاق بیوفتد به هر دو کمک زیادی می‌شود.

سرپرست بیمه ایران  با بیان اینکه جمعیت کشور ما نسبت به جهان یک درصد است اما حق بیمه‌های دریافتی ما نسبت به جهان 0.2 درصد است، خاطرنشان کرد: در سال 97 کل فروش بیمه در کشور و پرتفوی صنعتی آن 45هزار میلیارد تومان بود که رقم قابل توجهی نیست و از این مقدار 22درصد هم صرف سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی شده که آن هم عددی نیست.

وی همچنین افزود: جالب این است که در تمام دنیا مردم در بورس سرمایه گذاری می‌کنند زیرا با این کار به بخش تولید و توسعه صنایع مادر کمک می‌کند اما در کشور ما این میزان بسیار پایین است. سال گذشته میزان سرمایه گذاری که صنعت بیمه در بورس داشته 4500میلیارد تومان بوده که از این مقدار 50درصد مربوط به بیمه ایران بوده است که نشان می‌دهد صنعت هنوز راه خود را پیدا نکرده و اگر این اتفاق بیوفتد اقتصاد ما شکوفا خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: