کد خبر: ۱۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸
در نشست خبری مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان مطرح شد:
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان از برنامه برداشت 130 میلیون تن سنگ آهن و 300 میلیون تن باطله برداری طی پنج سال، با آغاز به کار پیمانکاران استخراج و باطله برداری(گروه الف و ب) بخش های غربی و مرکزی سنگان خبر داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، علی همتی در "نشست خبری اقدامات و برنامه های مجتمع سنگ آهن سنگان" افزود: طی 9 ماه گذشته، موفق به انتخاب 2 پیمانکار بزرگ مربوط به عملیات استخراج و باطله برداری برای ذخایر موجود سنگان( 1.3 میلیارد تن) شدیم.
وی اعلام کرد: این پیمانکاران طی یک دوره پنج ساله با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان فعالیت خود را دنبال خواهند کرد.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با بیان اینکه با اجرای این برنامه توسعه ای، اقدام به تامین خوراک تولیدی مجتمع های فولادی در سنگان خواهیم کرد، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله طی دو سال آینده تولید کنیم.
تولید 12.5 میلیون تن کنسانتره تا پایان سال
وی با اشاره به عملکرد این مجموعه تا پایان سال جاری، اعلام کرد: تا پایان امسال به تولید 12.5 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله خواهیم رسید.
بهره برداری از 2 طرح تا پایان امسال
وی با اشاره به طرح های توسعه آماده بهره برداری در منطقه سنگان گفت: طرح های 2.5 میلیون تنی سناآباد(توسعه ملی) و 5 میلیون تنی فولاد سنگان تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
اشتغال 9 هزارنفر تا پایان امسال
همتی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال 7 هزار نفری در منطقه معدنی سنگان خبر داد و گفت: با راه اندازی 2 طرح توسعه در سنگان و همچنین آغاز به کار پیمانکاران استخراج و باطله بردای، تا پایان امسال میزان اشتغالزایی مجتمع سنگان به 9 هزار نفر خواهد رسید.
مدیر مجتمع سنگان تاکید کرد: عمده برنامه جذب نیروی کار در مجتمع، متوجه بومیان و ساکنان شرق کشور خواهد بود.
تامین زیرساخت
وی گفت: مجتمع سنگان علاوه بر تامین خوراک، برنامه های توسه ای خود در زمینه تامین زیرساخت های منطقه را در دستور کار قرار داده است.
همتی اظهار کرد: امسال یک مسیر 140 کیلومتری با سرمایه گذاری 800 میلیارد تومان از سنگان تا تربت حیدریه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت های مستقر در سنگان، آغاز شد.
مدیر مجتمع سنگان همچنین از احداث یک جاده 16 کیلومتری از محل معدن به سنگان خبر داد و در اینباره اعلام کرد: این مسیر 16 کیلومتری با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی در حال احداث است.
کشف ذخایر سنگ آهن در عمق 1200 متر
مدیر مجتمع سنگان همچنین از برنامه کشف ذخایر سنگ آهن در عمق 1200 متر خبر داد و گفت: برنامه اکتشاف در محدوده ای 16 کیلومتری هدفگذاری شده است.
وی افزود: با ذخایر جدید و 20 هزار متر مغزه گیری به روش "وایر لاین" و 20 هزار متر در سطح آنومالی های سنگان و اطراف این شهرستان، زمینه افزایش ذخایر فعلی را فراهم خواهیم کرد.
برنامه زیست محیطی سنگان
وی با بیان اینکه رعایت مسایل زیست محیطی مورد توجه مجتمع سنگان است، عنوان کرد: حفاظت محیط زیست از جمله دغدغه های مردم منطقه است چراکه در دشت های پایین دست مجتمع، بخش خصوصی اقدام به استخراج سنگ های پلاسری می کند.
همتی افزود: در این محدوده کاشت درختان بومی همچون "گز" و "تاغ" را از دی ماه سال گذشته آغاز کرده ایم.
پرداخت حقوق دولتی
مدیر مجتمع سنگان در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت 110 میلیارد تومان حقوق دولتی این مجتمع طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز بدهی مجتمع سنگان در زمینه حقوق دولتی پرداخت شده است.
تامین خوراک شرکت های معدنی
وی با اشاره به ارسال سالانه یک میلیون تن سنگ آهن به شرکت ذوب آهن، گفت: در صورت موافقت دولت، آمادگی داریم تا مازاد سنگ آهن مجتمع در اختیار دیگر شرکت ها قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: