کد خبر: ۱۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸
مدیر شعب بانک مسکن کردستان در نشست خبری اصحاب رسانه:
مدیر شعب استان کردستان از فراهم شدن امکان دریافت نرم افزار رمزنما برای مشتریان بانک مسکن در راستای پروژه رمز دوم یکبار مصرف موسوم به «رمز دوم پویا» خبر داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، جلال الدین سلیمی مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان با اشاره به اجرای طرح رمز دوم پویا گفت: به منظور ارتقاء امنیت مشتریان در هنگام استفاده از درگاه های مجازی و بر اساس رهنمودهای بانک مرکزی در خصوص استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانکی، امکان دریافت سرویس رمز دوم پویا در بانک مسکن از طریق آدرس: https://www.bank-maskan.ir/maskan-otp فراهم می باشد .

وی افزود: در حال حاضر مشتریان بانک مسکن می توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک مسکن بر اساس دستورالعمل "فعالسازی رمز پویا بر روی دستگاه های خودپرداز بانک مسکن" رمز دوم پویای خود را فعال نمایند که در آینده نزدیک، امکان فعال‌سازی از سایر درگاه‌ها( کیوسک، اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و یا شعبه مورد نظر ) نیز فراهم می‌شود .

سلیمی گفت: کاربران در صورت تغییر شماره تلفن همراه، حتماً باید تغییر شماره را به شعب اطلاع داده تا جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، بانک توکن‌های قبلی مشتری را باطل کند. (در حال حاضر قابلیت موصوف صرفاً بر روی دستگاه خودپرداز فعال می‌باشد)

وی در خصوص حساب‌های حقیقی و حقوقی اظهار داشت: در حساب های حقیقی اشتراکی امکان فعال‌سازی رمز پویا بر روی تلفن همراه دارنده کارت (کسی که کارت به نام وی صادر شده است) وجود دارد و در حساب‌های حقوقی نیز ، در صورت یکسان بودن شماره تلفن همراه (در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز) با شماره تلفن‌همراه ثبت شده در کد مشتری دارنده کارت، امکان فعال‌سازی رمز پویا وجود دارد.

مدیر شعب استان کردستان ادامه داد : طول رمز پویای جایگزین رمز اول کارت، چهار رقم و طول رمز پویای جایگزین رمز دوم کارت، هشت رقم می باشد.همچنین طول عمر رمزهای پویا حداکثر 60 ثانیه است و پس از این زمان، رمز تولید شده منقضی و غیر قابل استفاده می باشد ضمناً طول عمر رمزهای پویا ممکن است در آینده توسط بانک تغییر نماید.

سلیمی خاطر نشان کرد: رمزهای پویا در طول عمر خود، صرفاً یک‌بار توسط بانک پذیرفته و صرفاً برای استفاده از خدمات مبتنی بر «یک کارت مشخص از بین کارت‌های صادر شده توسط بانک» قابل استفاده می‌باشند.و پس از حداکثر پنج تلاش ناموفق متوالی برای ورود رمز پویا در یک مدت‌ زمان معین، ارایه خدمت مرتبط به طور موقت مسدود می شود. در این خصوص لازم است مشتری با مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز، مجدداً فرآیند فعال‌سازی رمز پویا را انجام دهد.

وی همچنین در خصوص فرآیند اجرایی عملیات تولید رمز پویا از طریق دستگاه خودپرداز اظهار داشت: پس از ثبت درخواست مشتری ،از طریق دستگاه خودپرداز و پس از فعال سازی رمز پویا پیغامی مبنی بر غیر فعال شدن رمز (ثابت) در صفحه دستگاه خودپرداز نمایش داده می‌شود که در صورت تأیید پیغام توسط مشتری، شماره تلفن همراه از مشتری دریافت می‌شود.شماره تلفن همراه وارده شده توسط مشتری با شماره همراه ثبت شده در سامانهCIF، تطبیق داده شده و در صورت یکسان بودن شماره تلفن همراه، ادامه عملیات انجام می‌گیرد و در صورت مغایرت، پیغامی مبنی بر لزوم مراجعه حضوری به شعبه نمایش داده می‌شود.

در صورت یکسان بودن شماره تلفن همراه وارد شده توسط مشتری با شماره درج شده در CIF، کد فعال‌سازی به تلفن همراه مشتری (به صورت پیامک) ارسال می‌شود.که این پیامک حاوی مسیر نصب برنامه (اپلیکیشن) تولید رمز پویا نیز می‌باشد. پس از وارد نمودن کد فعال‌سازی به مشتری رسید حاوی کلید ثبت نام (توکن نرم‌افزاری)، ارایه می‌شود که این کد عبارتی مرکب از اعداد،حروف و نشانه ها است که به صورت چاپی به مشتری داده می شود.ضمناً جهت سهولت در درج کلید ثبت نام، این امکان وجود دارد که رسید چاپی به صورت بارکد دو بعدی صادر شود.. نرم‌افزار تولید رمز پویا، قابلیت دریافت کلید ثبت نام به هر دو صورت رشته‌ای و اسکن بارکد دو بعدی را دارا می‌باشد.پس از انجام فرآیند موصوف، رمز پویا برای کارت فعال و رمز ثابت غیر فعال می‌شود.

مدیر شعب استان کردستان در پایان این نشست خبری از اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا براساس دستورالعمل بانک مرکزی برای تمامی بانکهای دولتی و خصوصی از ابتدای دی ماه خبرداد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: