کد خبر: ۱۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۲۳۳ هزار و ۹۱۶ دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه است.
برپایه این آمارها، سایپا در مدت یاد شده، ۱۱۹ هزار و ۱۹ دستگاه پراید و ۱۰۳ هزار و ۸۴۷ دستگاه تیبا تولید کرد که به ترتیب بیشترین تولیدات این گروه خودروسازی را تشکیل می دهند.

 بالا بودن شمارگان تولید پراید در حالی است که پیشتر «رضا رحمانی»‌وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود: تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

امسال در هشت ماهه سه هزار و ۶۳۰ دستگاه سراتو، ۴۲۴ دستگاه آریو، چهار هزار و ۷۸۰ دستگاه چانگان CS35 و دو هزار و ۶۴۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD)‌ در سایپا تولید شد.

به گفته مسئولان سایپا، اس. کی. دی ها برای تولید خودرو در سایت‌های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.(SKD- Semi Knocked Dawn)  یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانه های داخلی اجرا شده و در آن یکسری از قطعات به دلیل فناوری بالا، پروسه تولید خاص و غیره به شکل آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت‌های داخلی سرهم بندی می‌شود.

آمار آبان ماه

سایپا در آبان ماه امسال ۲۷ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودرو تولید کرد که بیشترین خودروهای تولیدی به ترتیب پراید با ۱۳ هزار و ۱۹۳ دستگاه و تیبا با ۱۲ هزار و ۸۴۱ دستگاه بودند.

همچنین در این ماه ۱۴۹ دستگاه آریو، ۶۹۷ دستگاه چانگان CS35 و ۴۴۰ دستگاه اس. کی. دی در سایپا تولید شد و در این آمار همچنان عدد صفر در مقابل ردیف تولید سراتو به چشم می خورد.
به‌دنبال تصمیمِ شرکت کره‌ای کیاموتورز برای تبعیت از تحریم ها، اواسط مرداد تولید خودرو سراتو در سایپا متوقف شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: