کد خبر: ۱۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با تحلیل روش کنونی فروش بیمه نامه در بازار کشور، تاکید کرد که طراحی و فروش بسته های بیمه ای خرد در سطح کلان، راه افزایش ضریب نفوذ بیمه است.

علیرضا یزدان دوست که در کارگاهی آموزشی با عنوان راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه با توسعه فروش بیمه های خرد در حاشیه رویداد «کیش اینوکس ۲۰۱۹» سخن می گفت، با بیان این که سالهاست درباره راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه صحبت می شود، گفت: روش های مختلفی به این منظور امتحان شده که هر کدام مزایا و معایبی دارد، اما بدون شک یکی از تاثیرگذارترین راهکار، توسعه فروش بیمه های خرد است.

وی با اشاره به این که فروش بیمه های خرد از دو جنبه قابل بررسی است، ادامه داد: فروش بیمه نامه های خرد در جامعه هدف و یا فروش بسته های بیمه ای در بخش های خرد جامعه آن هم به صورت فراگیر، می تواند راهکارهای مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه باشد.

به گفته یزدان دوست، در روش نخست می توان فروش بیمه نامه خرد انفرادی را توسعه داد و به عنوان مثال بر روی رشته های آتش سوزی منازل، عمر یا حوادث انفرادی تمرکز کرد، اما در روش دوم می توان بسته های بیمه ای مناسب را تهیه و با نرخ پایین، آن را به کل جامعه هدف فروخت.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با بیان این که طراحی بسته های بیمه ای باید با نیازسنجی دقیق از مشتریان باشد، اظهار کرد: این بسته ها باید با حق بیمه های مناسب و عموما خرد، طراحی شود تا همه بتوانند آن را خریداری کنند.

یزدان دوست با اعلام این که در صورت طراحی و معرفی صحیح این نوع محصولات، احتمال فروش آنها در جامعه هدف می تواند نزدیک به صد در صد باشد، گفت: چون اعداد حق بیمه در این طرح ها بسیار کوچک و دامنه فروش آن وسیع است، آورده آن برای صنعت بیمه نیز مطلوب خواهد بود.

او طراحی بسته های بیمه ای خاص با حق بیمه پایین برای پوشش آتش سوزی و خطرات تبعی منازل مسکونی را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز خواند و گفت: طی چند سال اخیر تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی زیادی در کشور ما رخ داده و جای خالی این بسته های بیمه به شدت احساس می شود.

به گفته یزدان دوست، این بسته ها به دلیل حق بیمه متناسب و بسیار اندک و نیز سرمایه خوب، بسیار می تواند مورد استقبال مردم قرار بگیرد و طبیعتا با فروش بیشتر بیمه نامه، ضریب نفوذ هم افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با اشاره به این که متاسفانه اهداف تعیین شده در برنامه های بلندمدت برای ضریب نفوذ بیمه تا حد کمی محقق شده است، خاطرنشان کرد: گرچه برخی معتقدند جداسازی بیمه های اجتماعی و بازرگانی در کشور ما باعث کاهش شدید ضریب نفوذ بیمه در مقایسه با کشورهای دیگر است، اما واقعیت این است که بسیاری از مردم نیز یا به خدمات بیمه ای شرکت ها آگاهی ندارند و یا بر اساس یک تصور غلط، همیشه بیمه گران را در زمان جبران خسارت از خود دور می بینند.

وی با بیان این که بیمه گران سالانه میلیاردها تومان بابت خسارت از محل بیمه نامه ها پرداخت می کنند، گفت: رسانه ها باید به این موضوع بپردازند تا این تصور عمومی غلط اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با تاکید بر این که فروش بیمه های خرد در کنار ارتباط با مشتری می تواند راز افزایش ضریب نفوذ بیمه باشد، افزود: نیازسنجی دقیق از مشتریان و طراحی بیمه نامه های متناسب با آن باید اولویت اساسی شرکت های بیمه باشد، در حالی که اکنون قالب بیمه نامه های موجود در شرکت ها، ثابت و از قبل تعریف شده است که ممکن است با نیازهای مشتریان همخوانی نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: