کد خبر: ۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه با ورود به شهرستان خاش بر مزار معلم ایثار و فداكار حمید رضا گنگو زهی حاضر و با قرائت فاتحه به كار بزرگ این معلم فداكار ادای احترام كرد.
ادای احترام وزیر آموزش و پرورش بر مزار معلم فداكار خاشی

استاندار سیستان و بلوچستان، امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی خاش وزیر آموزش و پرورش را همراهی كردند.
دیدار با خانواده شهید حمیدرضا گنگوزهی در روستای گزو و كلنگ زنی میدان معلم فداكار در خاش از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در سفر به این شهرستان است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از فرزندان و خانواده این معلم شهید تجلیل كرد و گفت: اقدامات ایثارگرایانه معلمان فداكار برای نجات همنوعان و شاگردانشان ستودنی است و امری جهادی و جاودانه محسوب می شود. 
فانی ادامه داد: ارزش كار معلمان فداكار در تاریخ جاودانه مانده و ما به عنوان ملت غیور ایرانی بر خود می بالیم كه هنوز هم افراد شجاعی مانند شهید گنگوزهی هستند كه با فداكاری، ایثار و گذشت از جان خود برای كشور و جامعه اسلامی عزت آفرینی كنند. 
معلم فداكار مدرسه شهید رحیمی روستای نوكجو شهرستان خاش 15 فروردین امسال با ایثار جان خود، سه دانش آموز مدرسه را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد. 
این معلم ایثارگر هنگام وزش گردباد متوجه شد كه دیوار مجاور مدرسه كه سه دانش آموز در جوار آن قرار گرفته اند به دلیل بارش روزهای گذشته در حال فروریختن است، كه بلادرنگ اقدام به نجات دانش آموزان كرده و بعد از نجات آنان، خود گرفتار آوار شده و جان بر سر این كار گذاشت. 
شهرستان خاش در 180 كیلومتری جنوب شهرستان زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: