کد خبر: ۱۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸
هشتاد و یکمین جلسه کمیته ملی فلزشناسی سازمان استاندارد ایران با هدف بهبود کیفیت شمش های فولادی تختال (اسلب) و افزایش سطح کنترل نظارت بر بازار عرضه و تقاضا انجام شد .
به گزارش  روابط عمومی ایمیدرو به نقل از اقتصادآنلاین ، این جلسه با دبیری شرکت فولاد خوزستان و با حضور نماینده های سازمان ملی استاندارد ایران ، اداره کل استاندارد خوزستان ، شرکت های فولاد مبارکه ، فولاد اکسین ، فولاد هرمزگان ، نورد لوله اهواز ، انجمن حمایت از تولیدکنندگان فولاد کشور ، TC۱۷ و جمعی از متخصصان و ذینفعان و همچنین مسئولان شرکت فولاد خوزستان انجام شد. این نشست روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۸ در سالن کنفرانس تالار طوبی ۲ واقع در فرهنگسرای فولاد خوزستان برگزار شد.
محمود اکابر نماینده مدیرعامل فولاد خوزستان در نظام مدیریت یکپارچه اظهار داشت : از ابتدای تابستان سال ۹۸ با مجوزی که از سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت فولاد خوزستان داده شد ، تدوین اولین استاندارد ملی اسلب آغاز شد و طی جلسات پیاپی که با متخصصان صنعت فولاد کشور برگزار گردید ، متن تهیه شده مورد بحث و بررسی و توافق قرار گرفت. وی افزود : در نتیجه روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۸ برای نخستین بار ، استاندارد تختال فولادی کربنی و کم آلیاژ تولید شده به روش ریخته گری پیوسته با ویژگی ها و روش های آزمون به تصویب نهایی رسید و برای انتشار در اختیار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت.
این گزارش حاکی است ، این استاندارد هیچ گونه مرجع معادل خارجی نداشته و کاملا بر اساس دانش و تجربیات فنی متخصصان شرکت های فولاد خوزستان و دیگر شرکت های فولادی تدوین شده است. گفتنی است ، استاندارد یادشده به عنوان یک استاندارد ملی و به صورت اختیاری از سوی سازمان ملی استاندارد منتشر خواهد شد و طبق ضوابط آن سازمان ، شرکت ها پس از ارزیابی با اخذ این استاندارد به صورت تشویقی از مزایای داشتن آن در مراودات تجاری بهره مند می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: