کد خبر: ۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رویکرد ساخت و ساز مسکن با احداث واحدهای کمتر از ۱۰۰ مترمربع باشد گفت: قطعا زمانی که آمار ساخت و ساز در کشور افزایش یابد، قیمت مسکن کاهش می یابد و بازار رونق پیدا خواهد کرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مشکلات بازار اجاره مسکن، گفت: در چند ماه اخیر مستأجران دچار مشکلات و مصائب بسیاری برای تأمین مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران شده اند و این موضوع قطعا بر زندگی خانوارها اثر مستقیم خواهد گذاشت.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها قیمت مسکن از ابتدای تابستان سال جاری به تدریج روند کاهشی به خود گرفته اما بر خلاف قیمت مسکن، نرخ اجاره مسکن روند کاهشی را طی نمی کند.

وی، علت اصلی افزایش نرخ اجاره بها را در افزایش تقاضا برای اجاره مسکن دانست و عنوان کرد: عده ای مردم در یک سال اخیر به دنبال خرید مسکن بوده اند، اما به دلیل افزایش قیمت ها در بازار، مجبور به اجاره مسکن شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من دولت باید یک بار برای همیشه راهکار اساسی را برای رفع مشکلات بازار اجاره مسکن بیاندیشد، یکی از راهکارها، ساخت مسکن استیجاری در کلانشهرها است تا مستأجران بتوانند از این مساکن استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه مسکن باید نظارت ویژه ای را بر بازار اجاره داشته باشد، زیرا خلاء نظارتی قطعا موجب بروز تلاطم و دلال بازی در بازار می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه غالب تقاضای مصرفی برای واحدهای زیر 100 متر است، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها باید برنامه ریزی کلانی را برای تولید مسکن انجام دهند، به طور حتم تولید مسکن با متراژ بسیار بالا در دستور کار نباید باشد، بلکه رویکرد وزارتخانه باید در جهت تولید مسکن با متراژ 50 تا 90 متر قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تمرکز دولت بر تولید مسکن ادامه داد: دولت اگر به دنبال خروج بازار مسکن از رکود و ایجاد رونق در بازار است، باید بخش تولید مسکن را حمایت کند، قطعا زمانی که آمار ساخت و ساز در کشور افزایش یابد، قیمت مسکن کاهش می یابد و بازار رونق پیدا خواهد کرد.

کاظم زاده با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان مسکن را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: البته این مسئله در طرح ملی مسکن آمده و امیدوارم این مسئله هر چه سریع تر اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه یکی از دلایل تلاطم در بازار مسکن، نگاه سرمایه ای به این بخش است، اما در تمام کشورها، نگاه مردم به حوزه مسکن تنها رویکرد مصرفی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: