کد خبر: ۱۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز کالاهای اساسی مردم تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و از مجموع ۱۰۰ قلم کالای مصرفی ضروری مردم فقط قیمت۱۶ قلم با افزایش حدود پنج درصدی روبرو شدند که هماهنگی های لازم با تعزیرات حکومتی برای برخورد جدی و خارج از نوبت در این موارد انجام شده است.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» شنبه شب در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه به برنامه های ویژه وزارتخانه در کنترل بازار پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و افزود: رویکرد موجود مورد رضایت مسوولان امر است و نباید اجازه داده شود برخی افراد از شرایط سوء‌استفاده کنند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به تدابیر اتخاذ شده به منظور تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و همچنین زنجیره تولید کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: طبق گزارش‌های موجود قیمت‌ها در عموم کالاها دارای ثبات است و بیشتر نگرانی بابت جو روانی بازار بوده که با افزایش حجم بازرسی ها این مشکل نیز تا حدود بسیاری رفع شده است.

رحمانی تاکید کرد: امروز در زمینه موضوع کنترل بازار، اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش در سراسر کشور باید پیشگام شوند و روسای استان ها در زمینه زنجیره تولید به‌ویژه در مورد ۱۰۰ قلم کالای ضروری با حساسیت و جدیت ویژه ای ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی امروز همه مدیران ستادی و استانی این وزارتخانه، کنترل دقیق بازار و تامین حداکثری حقوق مردم است.

وزیر صنعت همچنین در ارتباط با تفویض اختیارات به استان‌ها گفت: این مهم، سیاست کلی وزارت صنعت  در چارچوب ارتقای فضای کسب و کار و بهبود شرایط موجود است و در هر موردی که منع قانونی وجود نداشته باشد، تفویض اختیار انجام می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت امسال در هفت محور و ۳۴ برنامه از جمله تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه فناوری و غیره، برنامه های خود را با جدیت دنبال می کند.

وی اضافه کرد: همه استان ها باید این برنامه ها را اولویت کاری خود قرار دهند و حتی ظرفیت های بالقوه سایر مسئولان و تشکل‌های بخش خصوصی را در این موارد فعال کنند.

رحمانی تاکید کرد: نهضت ساخت داخل یکی از موارد بسیار مهمی است که امسال در صدر برنامه ها قرار دارد و مراتب اجرای آن به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی اعلام می شود و به‌طور حتم اثرگذاری بالایی در آینده صنعت و خودکفایی کشورمان خواهد داشت.

ارز دیجیتال قابل داد و ستد نیست

وی با اشاره به موضوع ابلاغ دستورالعمل اجرایی استخراج ارز دیجیتال از سوی وزارتخانه، افزود: با توجه به مصوبه دولت، اکنون فقط استخراج این ارز ها مجاز است و قابل داد و ستد در داخل کشور نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: