کد خبر: ۱۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارها حاکی است با تشدید بازرسی ها و حضور به هنگام و اثرگذار دستگاه های مختلف حاضر در ستاد تنظیم بازار کشور، جو روانی بازار پس از تغییر قیمت بنزین به خوبی کنترل شده است.
به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیران دادگستری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: این دوره سه دغدغه اصلی شامل در دسترس بودن انواع کالا، رصد روند تولیدات کالایی در کشور و رویارویی با جو روانی بازار در دستور کار ویژه ستاد تنظیم بازار کشور بوده است.

وی اضافه کرد: همزمان با نخستین روز اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در کشور، جلسات کارگروه ملی تنظیم بازار کشور روزانه و مستمر در حال برگزاری است.

رحمانی اضافه کرد: همه دستگاه های مسئول در این حوزه به ویژه در بخش نظاراتی بازار، تعزیرات حکومتی و دادستانی نیز همراهی دارند و در اجرای درست برنامه های کنترلی بازار همراهی داشتند.

وی اعلام کرد: بازرسی ها در سه لایه مشخص در حال انجام است که پیشگام اجرای این طرح خود اصناف هستند و سازمان حمایت، بازرسان سازمان صنعت استان‌ها و تعزیرات حکومتی در لایه های بعدی مسئولیت های محوله را پیگیری می کنند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: طبق آمار در روند کلی تولیدات کشور مشکلی به وجود نیامده و در بحث وفور کالا هم در بخش ذخایر و موارد موجود در شبکه توزیع و انبارها مشکلی نداریم.

رحمانی افزود: موضوع روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین تا حد بسیاری کنترل شده، البته گزارش‌هایی مبنی بر سوء استفاده بوده که بازرسی و دستگاه های نظارتی آن را مورد رصد قرار داده و برخورد های لازم انجام شده است.

وی گفت: گشت های مشترک با تعزیرات در حال برگزاری است که از نظر نیرو و تجهیزات و امکانات باید هر دو حوزه بازرسی و تعزیرات تقویت شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: روند کنترل بازار محدود به بازرسی نیست و اولویت کنترل از مبدا است و با راه اندازی سامانه های جامع تجارت طبق برنامه دقیق رصد و پایش بازار انجام می شود و هوشمندسازی روند بازرسی ها نیز دنبال می شود.

رحمانی گفت: مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب که «همه دستگاه ها در این موضوع جدی وارد عمل شوند»، علاوه بر برنامه جاری طرح بنزین، بازار شب عید نیز از هم اکنون در حال برنامه ریزی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تامین و تخصیص اعتبارات لازم در بخش تامین میوه شب عید موجب می شود تا کمترین مشکل را داشته باشیم و این موضوع توسط مباشران در سریعترین زمان پیگیری و انجام می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: