کد خبر: ۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸
وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران عنوان کرد:
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران با تاکید بر ضرورت دستیابی سریع به اقتصاد هوشمند بر لزوم تحولات تکنولوژی در بانکداری تاکید کرد.فرهاد دژپسند در این مراسم سه ماموریت نظام بانکی برای تقویت درآمدها را برشمرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در مراسم افتتاحییه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران که با حضور غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ،فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیگر مقامات بلندپایه اقتصادی، بانکی و فناوری و همچنین ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در محل مجتمع نمایشگاهی در بوستان گفتگو برگزار شد، دژپسند ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رویداد، ابراز خوشحالی کرد که در میان فعالان این حوزه قرار دارد.
دکتر دژپسند اظهار داشت: ایران کشوری با قدمت تاریخی و افتخارات بالای سرمایه ای است. منابع نفت و گاز افتخارات بسیار بالایی است اما اگربودجه و اقتصادمان فقط بر پایه ی نفت باشد، باید همیشه در حسرت به سر ببریم. اما اگر همین درآمدهای حاصل از استخراج، تولید و فروش نفت و گاز را به اهرم اعتلای ایران در عرصه ی اقتصاد بین الملل قرار دهیم، در این صورت احساس می کنیم که در عرصه های بین المللی دارای رتبه ی عالی هستیم.

وی در ادامه افزود: برای مشکلاتی که اکنون درگیر آن هستیم باید آنچه که داریم را به بهترین نحو و با بهره وری بالا استفاده کنیم. مجموعه فعالان اقتصادی باید در خلق منابع یک روند پویا و روبه رشد داشته باشند و به این سمت حرکت کنند که از دقایق و لحظات به صورت کامل استفاده شود.

دکتر دژپسند افزود: برای رسیدن به اهداف خود باید بتوانیم خلق منابع کنیم. برای این منظور لازم است تحولات سرمایه انسانی در کنار تحولات فناوری قرار بگیرد( مغز محور کردن اقتصاد و جامعه) تا به اهداف خود دست یابیم. این دو بال، مکمل هم هستند.

دکتر دژپسند با تاکید بر اقتصاد هوشمند گفت: در کنار تحولات دیجیتال و هوشمند، باید تحولات تکنولوژی و فناوری را نیز مورد توجه قرار دهیم. یکی از این دوبال دیجیتال است، که می تواند اقتصاد هوشمند را پایه ریزی کند. اقتصاد هوشمند اگر بخواهد سرعت پیدا کند و به تحقق برسد، لازمه اش ایفای نقش اساسی و جدی حوزه ی مالی است. البته نه فقط بازارهای مالی بلکه بازار پول و البته بازار سرمایه نیز جزو این مقوله به حساب می آید. وی در ادامه با اشاره به هوشمند کردن نظام مالیاتی گفت: در هوشمند سازی نظام مالیاتی بسیاری از مشکلاتی که اکنون وجود دارد، برطرف خواهد شد.

دژپسند گفت: دکتر معمارنژاد تا پایان سال سیاست ها و راهبردهای دیجیتال را تدوین و به بانک ها ابلاغ خواهد کرد. با دیجیتال و هوشمند سازی بانکداری، خدمات بانکی چند برابر افزایش پیدا می کند ولی عوامل فیزیکی چند درصد کاهش می یابد. وی افزود: بانکداری هوشمند نوع خدماتی که در بانک ها ارائه می شود را متحول میکند. می توانیم سیستم را به نوعی طراحی کنیم که هم در منابع، بانک ها به مرکز وصل شوند و هم در ارائه خدمات به جامعه ای که در خدمت، زمان و مکان را درنوردیده است.

وی اظهار داشت: برای اینکه درآمد بانک ها را بالا ببریم باید خدمات بانک ها را متنوع سازی ، درآمدها را پایدار سازی و همچنین روند کاهش هزینه ها را مستمر سازی کنیم اگر در صنعت بانکداری بتوانیم تحولات تکنولوژی را نیز انجام دهیم ، می توانیم نقش محوری در دسترسی به اقتصاد هوشمند داشته باشیم. بنابراین جهت فکری در مجموعه را تغییر دهیم.

وزیر اقتصاد گفت: این رویداد را به فال نیک می گیریم. با حضور در این رویداد می توانیم برنامه ها و دیدگاهایمان را به چالش بکشیم و برای طی این مسیر هم افزایی کنیم. این مسیر مسیر سختی است اما در عین حال سهل الوصول

می باشد.

گفتنی است در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، از چهره های ماندگار صنعت بانکداری و مدیران موثر فن آوری و پرداخت ، رحیمی انارکی مدیرعامل بانک از هیات داوران انتخاب چهره های ماندگار بودند.

لازم به ذکر است در این مراسم با حضور دکتر معمارنژاد و مدیرعامل بانک و جمعی از مدیران و مسوولان سایر بانک های کشور از تمبر یادبود پنجمین دوره ITE2019 رونمایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: