کد خبر: ۱۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸
در نشست بررسی طرح های توسعه منطقه گل گهر مطرح شد:
رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو آماده تامین نیازهای ارزی شرکت گل گهر است، گفت: این شرکت می تواند با افزایش سرمایه، منابع خود را صرف اقدامات توسعه ای کند.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که در نشست بررسی عملکرد و برنامه های توسعه ای منطقه گل گهر سخن می گفت، افزود: با توجه به ظرفیت های گل گهر، پیشنهاد می شود برنامه ریزی برای افزایش سرمایه تا 10 هزار میلیارد تومان می تواند در دستور کار این شرکت قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه سود بنگاه ها باید صرف توسعه شود، افزود: توسعه بخش معدن از باید از بنگاه های بزرگ معدنی آغاز شود. در این زمینه تشکیل کنسرسیوم های معدنی با هدف رونق تولید، اکتشافات و ... اجرا و این روند ادامه دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات موثر گل گهر در تامین خوراک صنایع فولادی، عنوان کرد: گل گهر طی ماه های اخیر با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش موثر و کلیدی در تامین خوراک صنایع ایفا کرد که جای تقدیر دارد.

غریب پور با تاکید بر توسعه اکتشافات، اعلام کرد: با توجه به چالش این شرکت در تامین سنگ، توسعه عملیات های اکتشافی توسط این مجموعه ضروری است.

تولید 25 میلیون تن کنسانتره تا سال 1404

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت گل گهر طی سخنانی اعلام کرد: در راستای توسعه زنجیره ارزش در سطح منطقه گل گهر، تولید 25 میلیون تن کنسانتره، 21 میلیون تن گندله و 6.4 میلیون تن آهن اسفنجی تا سال 1404 هدفگذاری شده است.

وی افزود: جمع دارایی های بلند مدت این شرکت از 7500 میلیارد تومان در سال 97 به 8700 میلیارد تومان طی شش ماهه نخست امسال رسیده است.

ملارحمان با اشاره به طرح های این شرکت که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد گفت: قطعه نخست انتقال آب و مدول یک آب شیرکن، واحدهای گندله سازی، خردایش2 و بریکت سازی، واحد احیای مستقیم شماره 2 و چند طرح دیگر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی میزان سرمایه گذاری برای توسعه این طرح ها را 5100 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گل گهر گفت: طی سال 97 سود خالص شرکت 4400 میلیارد تومان بوده است که پیش بینی شده تا سال 1404 این رقم تا 22 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح های در دست مطالعه این شرکت، گفت: پروژه های خردایش در معدن، تولید کک سوزنی در منطقه اروند، فولاد خلیج فارس از جمله طرح های در دست مطالعه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: