کد خبر: ۱۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸
پایگاه خبری بانک مسکن بررسی می‌کند
بررسی‌ها حاکی از آن است که پس‌انداز کردن، برای بسیاری به یک موضوع دشوار تبدیل شده، اما می‌توان برای بهره‌گیری از روش‌هایی این امر را به یک موضوع ساده تبدیل کرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از روش های مهم در زندگی اقتصادی هر خانوار مدیریت پس انداز درآمدها است. اما سوال مشخص این است که این پس انداز باید چه ویژگی هایی را در پی داشته باشد. در این گزارش، به نقل از بخش مالی ام‌اس‌ان، به بررسی برخی از مهم‌ترین توصیه های پس‌انداز پول می پردازیم. سوال مشخص این است که چه زمانی برای پس انداز مناسب است؟ «ویلیام مانیک»، استاد بانکداری و امور مالی در دانشگاه «کیس وسترن رزرو» اوهایو می‌گوید: پس‌اندازکنندگان موفق، به محض شروع شغل نیمه وقت یا تمام وقت، شروع به پس‌انداز بخشی از درآمد خود می‌کنند. این مساله به پس‌اندازهای آنها زمان کافی برای رشد می‌دهد و آنها از سود پول‌هایشان منتفع می‌شوند. شاید این توصیه برای افراد در شرف بازنشستگی، بی‌معنا باشد اما هیچ‌وقت برای شروع پس‌انداز دیر نیست.

این گزارش تاکید می کند که از روش سیستماتیک و خودکار برای پس انداز استفاده کنید تقریبا تمامی کارشناسان مالی بر این عقیده هستند که روند پس‌انداز پول را تا حد امکان آسان کنید که در این بین، بهترین شیوه استفاده از سیستمی‌ است که پول را به‌طور خودکار وارد حساب پس‌انداز می‌کند. «بیژن گلکار»، برنامه‌ریز رسمی امور مالی در سانفرانسیسکو توصیه می‌کند: می توان یک حساب پس‌انداز خودکار بازکرد تا بخشی از حقوق ماهیانه به آن منتقل شود؛ او در این خصوص تاکید می کند: «باخود فکر کنید اصلا چنین حسابی وجود ندارد. اگر واقعا قصد دارید پس‌انداز کنید، خیلی مهم است که خود را وادار کنید، بیش از درآمدتان خرج نکنید.» همچنین کارشناس دیگر، «جان راگ»، مشاور مالی موسسه چارلز ورث» در این خصوص پیشنهاد می دهد: یکی از شیوه های آسان برای پس انداز این است که پول را از جلوی چشم خود دور کنید و برای زمان بازنشستگی خود، پول خوبی پس‌انداز کنید. پول‌های جنبی و اضافه‌حقوق یا پاداش‌ها را خرج نکنید. همچنین، نوبت بعدی که پاداش، اضافه حقوق یا پولی به‌دستتان رسید، نیمی از آنرا برای زمان بازنشستگی پس‌انداز کنید و نیمی دیگر را نزد خودتان نگه‌دارید یا خرج کنید. همچنین وقتی بدهی‌ را تصفیه کردید، شروع به ولخرجی نکنید پس از اینکه بدهی‌های سنگین خود را تصفیه کردید، طبیعی است که بخواهید بقیه پول را با فراغ بال برای خرید لباس، تفریح و خیلی چیزهای دیگر هزینه کنید، اما این دقیقا همان کاری است که نباید انجام دهید.

«آدام نوجنت»، مدیر مالی موسسه مدیریت سرمایه فورسایت در سالت‌لیک تاکید می کند: به‌جای خرج کردن پولی که زمانی برای پرداخت بدهی‌ها هزینه می کردید، این پول را برای بازپرداخت بدهی‌های دیگرتان کرده یا همان میزان پول را پس‌انداز کنید. اما اگر از نظر مالی در مضیقه هستید، تنها نیمی از آن را پس‌انداز کنید. تاحدامکان شیوه‌های متنوعی برای پس‌انداز داشته باشید زیرا پس‌انداز کردن به شیوه‌های مختلف، عاقلانه‌تر از پس‌انداز تنها به یک شیوه‌ است. اگر واقعا قصد پس‌انداز دارید، بهتر است پول خود را تنها در یک حساب بانکی پس‌انداز نکنید، بلکه می‌توانید این پول را در حساب های مختلف پس‌انداز کنید. یک ضرب‌المثل معروف هست که می‌گوید: «تمام تخم‌مرغ‌هایتان را داخل یک سبد نگذارید». این یعنی اینکه اگر تمام پول خود را در یک‌جا سرمایه گذاری کنید، خطر ازدست رفتن کل سرمایه‌ نیزوجود دارد. روز انتهایی اکتبر در هر سال به نام روز ملی پس انداز، نام گذاری شده است. بررسی ها نشان می دهد که می توان با بهره گیری توصیه های ساده از این امکان در مدیریت منابع استفاده کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: