کد خبر: ۱۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸
با تفاهم وزارت‌راه و ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره)
مدیرعامل سازمان ملی زمین‌ و مسکن از امضای تفاهمنامه مشترکی با ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی (ره) در خصوص نحوه تخصیص و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به گروه‌های کم‌درآمد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن «علی نبیان» گفت: این تفاهمنامه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی بین سازمان ملی زمین‌و مسکن به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) منعقد شده است.

علی نبیان افزود: واگذاری این زمین‌ها برحسب مورد به قیمت کارشناسی روز به صورت فروش اقساطی و یا به صورت اجاره ۹۹ ساله و در استان‌هایی خواهد بود که لیست آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به سازمان اعلام شده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد نحوه پرداخت بهای زمین  در این تفاهمنامه اظهار داشت: برای تسهیل امر ساخت‌و ساز این واحدها، ۲ سال اول پس از واگذاری، دوره تنفس برای شروع پرداخت بهای زمین است و پس از آن بهای زمین به صورت پلکانی ظرف مدت ۳ سال به این ترتیب که ۲۰ درصد قیمت زمین در سال اول، ۳۵ درصد در سال دوم و ۴۵ درصد در سال سوم پرداخت خواهد شد.

وی مشمولان واجد شرایط دریافت این واحدهای مسکونی را افرادی که فرم (ج) آنها سبز باشد و فاقدین سابقه مالکیت شخصی معرفی کرد و افزود: پیش از واگذاری‌ها ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مکلف به دریافت استعلامات لازم در این خصوص خواهد بود.

 وزارت راه و شهرسازی پیش از این نیز برای ساخت واحدها مسکونی با نهادهایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و کمیته امداد تفاهمنامه هایی منعقد کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: