کد خبر: ۱۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خراسان رضوی به جمع استان های برتر در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان کشور پیوست.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از میان 21 استان آسیب دیده در جریان سیل ابتدای سال جاری تا هفته گذشته مجموع اعتبار ابلاغی به شعب بانک مسکن در دو استان شامل خراسان جنوبی و زنجان به میزان 100 درصد به متقاضیان در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد. مطابق با تازه­ ترین گزارش عملکرد مربوط به فرآیند تسهیلات دهی از سوی مدیریت شعب 21 استان کشور، در هفته اخیر نیز استان خراسان رضوی به جمع دو استان برتر به لحاظ پرداخت کامل اعتبار ابلاغی به مدیریت شعب در قالب تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل پیوست.

به این ترتیب مجموعا از میان 21 استان، از ابتدای ابلاغ اعتبار به مدیریت شعب بانک مسکن جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری تا تاریخ شانزدهم آبان ماه، سه استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان 100 درصد از اعتبارات ابلاغی و 9 استان شامل همدان، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، مرکزی، چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگلویه و بویراحمد بیش از 90 درصد از اعتبار ابلاغی به شعب خود را به متقاضیان اخذ تسهیلات قرض الحسنه جهت بازسازی، تعمیر و تامین امور معیشتی پرداخت کردند.

کارنامه عملکرد تسهیلات دهی بانک مسکن به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که به دلیل تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات از سوی این بانک، طی ماه های گذشته تمامی استان های درگیر خسارات و آسیب های ناشی از سیل، توانسته بیش از 50 درصد از اعتبار ابلاغی را به متقاضیان آسیب دیده در قالب تسهیلات پرداخت کنند.

مطابق با گزارش ارایه شده از سوی اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن مجموع اعتبار ابلاغی به شعب 21 استان در مرحله نخست، معادل 450 میلیارد تومان بوده است که از این رقم، تا تاریخ شانزدهم آبان ماه امسال، 358 میلیارد و 496 میلیون و 700 هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان اعطا شده است.

در این میان استان خراسان جنوبی با پرداخت یک میلیارد و 305 میلیون تومان، استان خراسان رضوی با پرداخت 9 میلیارد و 250 میلیون تومان و استان زنجان با پرداخت 3 میلیارد و 670 میلیون تومان بطور کامل اعتبار ابلاغی به شعب بانک مسکن خود را به عنوان تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان پرداخته اند.

البته در میان 21 استان خسارت دیده، استان لرستان بیشترین میزان آسیب به لحاظ حجم خسارت وارده به ساختمان­ها دیده است از این رو پس از بازدیدهای به عمل آمده، بیشترین اعتبار به میزان 144 میلیارد و 25 میلیون تومان به شعب بانک مسکن در این استان ابلاغ شد. گزارش عملکرد منتهی به شانزدهم آبان ماه امسال مربوط به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان، نشان می دهد: در این بازه زمانی، 118 میلیارد و 280 میلیون و 200 هزار تومان معادل 81.9 درصد از اعتبار ابلاغی به عنوان تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: