کد خبر: ۱۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مهلت شرکت در نخستین دوره جشنواره ملی «نوآوری در حوزه ساخت و ساز» که به همت شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن برگزار می شود، تمدید شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن که یکی از شرکت‌های متعلق به بانک مسکن است که با ماموریت ارایه خدمات به کارآفرینان، شرکت های نوپا، دانش‌بنیان و استارت‌آپی که در یکی از حوزه‌های مسکن، راه و شهرسازی، بازآفرینی شهری، پراپ‌تک‌ها و فین‌تک‌ها فعالیت می‌کنند، تاسیس شده است.

حمایت از ایده‌پردازان و شرکت‌های نوپا در این عرصه‌ها پیش از هر چیز منوط به شناسایی آنهاست و از این رو شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن یک جشنواره «محصول محور» در حوزه ساخت و ساز ابداع کرده است تا به این ترتیب ایده‌های خلاقانه در حوزه ساخت و ساز را شناسایی و جذب کند.

با توجه به موقعیت لرزه خیز کشورمان تحت تاثیر قرارگیری روی 575 گسل و از آنجا که زلزله به عنوان یکی از شاخص‌ترین بلایای طبیعی که خسارات و هزینه‌های جانبی و مالی سنگینی به همراه دارد، پیش‌بینی تمهیدات ویژه ساخت و ساز متناسب با این شرایط یکی از اولویت‌های قطعی ساخت و سازهاست.

در سال‌های اخیر وقوع زلزله‌های خسارت بار در نقاط مختلف کشور، تصویری از شرایط نامطلوب بخش زیادی از ساخت و سازها را چه در ساخت و ساز خانه‌های روستایی و چه در سایر ساخت و سازهای شهری و حتی انبوه‌سازی منعکس شده است.

بر این اساس محور نخستین دوره از جشنواره نوآوری در حوزه ساخت و ساز، هوشمندسازی نوین، طراحی داخلی، مدیریت زمان و هزینه پروژه‌ها و نیز ارزان‌سازی مصالح با محوریت سبک‌سازی و نصب انتخاب و اعلام شده است.

تیم‌های استارت‌آپی و علاقمندان به نوآوری در صنعت ساخت و ساز می‌توانند محصولات ابداعی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. با تمدید یک ماهه مهلت شرکت در این جشنواره، جذب محصولات ابداعی تا تاریخ 28 آبان ماه 98 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به موضوعات فوق می‌توانند با ثبت ایده و محصولات خود در وبسایت «www.maxino.org» در این رویداد که دی‌ماه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

پس از داوری اولیه طرح‌های ارسالی به دبیرخانه‌ جشنواره، تیم‌های برتر از مزایای متنوعی برخوردار خواهند شد. هدف از این جشنواره برقراری ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان نوآور در کشور و بازار ساخت و ساز است، چراکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی شرکت‌های غیر دانش‌بنیان، محصولات خلاقانه‌ای در حوزه ارتقاء کیفیت ساخت ابداع و تولید کرده‌اند که سازندگان فعال در بازار مسکن از آنها بی خبر هستند. به همین منظور تمام شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن و نیز دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه ساخت و ساز، به این جشنواره دعوت شده‌اند تا در جریان تازه‌ترین ابداعات و محصولات نوآورانه در این حوزه قرار بگیرند و فضایی برای مذاکره به منظور همکاری‌های آتی فراهم باشد.

از سوی دیگر بسیاری از صاحبان این محصولات، مخترعانی هستند که مرحله تحقیق، ابداع و تولید محصول را به خوبی پشت سر می‌گذارند اما در زمینه تجاری‌سازی محصول خود و ایجاد بازار برای آن ناتوان هستند، چراکه آموزش لازم را در این حوزه دریافت نکرده‌اند.

در مرحله داوری اصالت محصولات مورد تایید قرار می‌گیرد و هیات داوران از تولید محصول مورد نظر اطمینان حاصل می‌کنند. در عین حال در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان که برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کنند، پروسه داوری فقط در این قالب که داوران از همخوانی محصول با موضوع جشنواره اطمینان پیدا کنند، انجام می‌شود؛ چراکه پروسته دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها حدود یک سال به طول انجامیده و اصالت محصولات آنها در این پروسه انجام شده است.

پذیرفته شدگان در این جشنواره ضمن در اختیار داشتن غرفه‌های رایگان برای معرفی و عرضه محصول خود، می‌توانند در کارگاه‌های متنوعی که برگزار خواهد شد و خدمات مشاوره‌ای که کاملا رایگان ارایه می‌شود، شرکت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: