کد خبر: ۱۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
با حضور رییس جمهور و بین ایمیدرو و استانداری یزد انجام شد:
رئیس هیات عامل ایمیدرو و استانداری یزد در حضور حسن روحانی رییس جمهور، تفاهم نامه همکاری برای توسعه معادن و صنایع معدنی این استان امضا کردند.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور و محمد علی طالبی در جریان سفر رئیس جمهور با هدف توسعه معادن و صنایع معدنی استان یزد و ارتقای توانمندی های زیر ساختی معادن استان و کشور تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
براساس این تفاهم نامه قرار است ایمـیدرو در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی استان یزد اقداماتی همچون «اجرای عملیات مطالعات پهنه های اکتشاف به وسعت بیش از 28 هزار کیلومتر مربع و تکمیل مطالعات و صدور پروانه در 30 محدوده امید بخش»، «افزایش سرمایه شرکت چادرملو برای طرح های توسعه ای» و «توسعه معادن کوچک استان» را انجام دهد.
همچنین در این بخش، «احداث کارخانه تولید کنسانتره مس به ظرفیت 72 هزار تن در منطقه تفت توسط شرکت ملی صنایع مس ایران »، «تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی آباد با همکاری بخش خصوصی» و «احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی به ظرفیت 30 هزار تن در سال با همکاری شرکت های فولاد مبارکه ، چادرملو و غیره» را به سرانجام برساند.
افزون بر این، طبق تفاهم نامه مذکور در بخش زیرساخت، ایمیدرو «مشارکت در احداث راه معادن قلعه خرگوشی و سورک – ندوشن با بخش خصوصی»، «اتصال برق شهرستان خاتم به شبکه سراسری (از پست برق مروست تا ابرکوه) و احداث خط اختصاصی 132 کیلو ولت معدن آسمالون با هزینه ای حدود 280 میلیارد ریال با مشارکت شرکت برق منطقه ای و بخش خصوصی» و «احداث جاده یزد، ندوشن، ورزنه بین استان های اصفهان و یزد به مبلغ 45 میلیارد ریال و مشارکت ایمیدرو» را اجرایی می کند.
در مقابل، براساس تفاهم نامه یاد شده، استانداری یزد پیگیری و هماهنگی لازم با دستگاه های ملی و استانی در دریافت مجوزهای قانونی، زیست محیطی، منابع طبیعی، تأمین مالی از محل منابع عمومی و حقوق دولتی، رفع موانع و مشکلات برای اجرای پروژه های مذکور در چهار چوب قوانین و مقررات را انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: