کد خبر: ۱۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارزیابی واحد به واحد از روستاهای زلزله زده انجام شد، گفت: ۱۷۰۰ واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده باید احداث شود.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از مهر، علیرضا تابش عصر شنبه در بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده سراب و میانه در آذربایجان شرقی گفت: ارزیابی خسارت های زمین لرزه بامداد جمعه در روستاهایی که تخریبی داشتیم شروع شد.

وی ادامه داد: با بررسی وضعیت توسط کارشناسان بنیاد مسکن مشخص شد که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد زلزله زده به تعمیر و ساخت مجدد نیاز دارند.

تابش با اشاره به اینکه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی باید احداث شود، ادامه داد: بیش از هزار واحد مسکونی روستایی نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

وی همچنین در پایان افزود: پرونده های بنیاد مسکن برای واحدهای تخریبی و تعمیری تشکیل شده است. آواربرداری نیز از روز یک شنبه آغاز می شود. پرداخت وام و مبلغ بلاعوض نیز همزمان انجام می شود.

گفتنی است زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲.۱۷ دقیقه بامداد دیروز، حوالی شهر تَرک در شهرستان میانه را لرزاند و علاوه بر روستای ورنکش، روستاهای ورزقان، هلمسی، برزریق، اشتینار، قشلاق نیز دچار تخریب شده‌اند. این زمین لرزه باعث جان باختن ۵ نفر شد. شدت این زلزله به قدری بالا بود که در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان نیز احساس شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: