کد خبر: ۱۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در محلات هدف بافت قدیم، بافت فرسوده شهری و سکونت‏گاه‏‌های غیررسمی استان اردبیل خبر داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام باباخانی معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن گفت: قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی نوسازی مسکن، فی مابین شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانک مسکن منعقد و شیوه نامه پرداخت آن جهت اجرا به مراکز استان ها ابلاغ شده است.

وی گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بافت قدیم، بافت فرسوده شهری و سکونت‏گاه ‏های غیر رسمی پس از اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و اجرای بیست درصد عملیات ساختمانی، می ‏توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‏ های فرسوده و نا کارآمد شهری به آدرس الکترونیکی http://facility.udrc.ir و مطالعه ضوابط و شرایط با استفاده از شماره جام سند تک برگی و یا کدپستی ده رقمی ملک مورد احداث، نسبت به ثبت نام و اخذ معرفی نامه اقدام نمایند.

۵۲۸ واحد مسکن مهر هنوز واگذار نشده است

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد سرانجام مسکن مهر و اتمام ۴۱ هزار واحد سهمیه استان در این حوزه اظهار کرد: از مجموع مسکن مهر ساخته شده در استان تنها ۵۲۸ واحد هنوز تکمیل نشده که دلیل آن اختلاف پیمانکار با راه‌ و شهرسازی بوده که با انتخاب پیمانکار جدید قرار است تا پایان امسال و با هزینه ۳۰ میلیارد تومانی این پروژه به سرانجام برسد.

باباخانی به افزایش قیمت مصالح و دستمزد در ماه‌های اخیر به عنوان عامل اصلی در بالا رفتن قیمت مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: در همین واحدهای مسکن مهر به جای ۱۲ میلیون تومان آورده اشخاص قرار است ۴۵ میلیون تومان متقاضیان پرداخت کنند که اگر این آورده اولیه تامین نشود واگذاری پروژه سخت خواهد شد.

وی افزود: عوامل متعدد در بالا رفتن این نرخ دخیل بودند که ما برای کمک به خانواده‌های نیازمند و مددجوین ۱۰ میلیون تومان از طریق سازمان ملی زمین و مسکن تسهیلات یارانه‌دار بلاعوض دریافت کردیم و نهادهای حمایتی نیز تا ۱۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک بلاعوض کرده‌اند تا با تکمیل پروژه مسکن به متقاضیان واگذار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: