کد خبر: ۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای تامین کننده آب تهران نسبت به سال گذشته ۱۹۴ میلیون مترمکعب افزایش یافت.
وضعیت ذخایر آب سدهای پنجگانه تهران/ آب سد کرج ۲ برابر شد

حجم برداشت آب از ۵ سد تأمین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته سوم فروردین سال جاری، ۳۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است. تا پایان هفته سوم فروردین‌ماه برداشت آب از سدهای استان تهران ۳۲ درصد افزایش یافت.

ذخيره آب سد کرج با ۱۲۸ درصد افزايش نسبت به سال قبل به ۱۴۹ ميليون مترمکعب رسيده است. بر اساس اطلاعات مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان هفته سوم فروردین سال جاری، حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران به ۶۴۲ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته ۴۴۸ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

بر پایه این گزارش، حجم برداشت آب از ۵ سد تأمین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۵۷۱ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است. حجم ذخیره شده در سدهای تأمین کننده آب شرب تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۶۴۲ میلیون مترمکعب است که با افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

در مخازن چهار سد کرج، لار، لتیان و طالقان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۵۳، ۳۸، ۶۴ و ۲۵۹ میلیون مترمکعب گزارش شده که به ترتیب ۱۰۰، ۵۴، ۳۰ و ۴۸ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته افزایش یافته است.

ذخیره آب مخزن سد ماملو نیز که در سال گذشته ۱۲۲ میلیون مترمکعب بوده است، در سال جاری با ۵ درصد افزایش به ۱۲۸ میلیون مترمکعب رسیده است. همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۰۶ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

میزان آب ورودی به مخزن ۵ سد زیرپوشش آب منطقه‌ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته ۴۴۰ میلیون مترمکعب بوده است. بیشترین حجم ورودی آب در سدهای کرج با ۱۵۱ و لتیان و ماملو با ۱۸۷ میلیون مترمکعب گزارش شده و کمترین حجم ورودی نیز در سد لار با ۱۲۳ میلیون مترمکعب گزارش شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: