کد خبر: ۱۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
نیروگاه برق آبی ۱۵۰ مگاواتی سردشت در آذربایجان‌غربی امروز/سه‌شنبه/ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت و وارد مدار شد.
معاون نیروگاه‌های آبی شرکت فراب در حاشیه بهره‌برداری از این طرح بيان كرد: این نیروگاه برق‌آبی با هدف کمک به پیک بار مصرفی احداث شده و دارای سه واحد ۵۰ مگاواتی است که توان تولید ۴۲۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

محمدعلی خدایی افزود: با وارد شدن برق این نیروگاه به شبکه که با هزینه سه هزار میلیارد ریالی بر روی سد سردشت با حجم مخزن ۳۸۰ میلیون مترمکعب احداث شده است در مجموع ۱۵۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

وی با بیان اینکه آب از ارتفاع ۱۷۰ متری و با حجم ۳۲.۵ مترمکعب برثانیه به توربین این نیروگاه وارد می‌شود، اظهار داشت: این نیروگاه دارای یک خط رفت و برگشت به شهرهای سردشت و پیرانشهر بوده و به شبکه برق آذربایجان‌غربی متصل است.

وی هدف از اجرای این پروژه را کنترل و مهار آب‌های سطحی و مرزی، تامین آب کشاورزی و شرب شهرهای سردشت و ربط، بهره‌برداری از ظرفیت برق‌آبی روان‌آب‌ها با احداث نیروگاه به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات، ایجاد اشتغال در دوره ساخت و بهره‌برداری و توسعه و رونق گردشگری در منطقه عنوان کرد.

سد سردشت که این نیروگاه برروی آن احداث شده در ۱۵ کیلومتری این شهرستان و برروی رودخانه زاب کوچک ساخته شده و هدف از اجرای آن، بهره‌برداری از ظرفیا برق‌آبی این رودخانه است.

امروز «علی‌ لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو علاوه بر نیروگاه سردشت، طرح فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه‌خانه آب مهاباد و سامانه فاضلاب پلدشت را نیز افتتاح می‌کنند.

برای سه طرح حوزه آب و فاضلاب شهری شامل طرح فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه خانه آب مهاباد و سامانه فاضلاب پلدشت بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: