کد خبر: ۱۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
وزیر دفاع در جلسه فراکسیون ولایی مجلس:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در صنعت دفاعی آمادگی داریم در مقابله با تحریم‌های شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خارجی، تمام نیازهای صنعت خودروسازی داخلی را مرتفع نمائیم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز سه‌شنبه با تشریح وضعیت منطقه به اتفاقات اخیر در عراق و لبنان اشاره کرد و افزود: همواره بر این باوریم که رویدادهای حادث شده در این دو کشور، مباحث و مسائل صرفا داخلی این کشورها است و می‌بایست با نقش‌آفرینی مردم این دو کشور به سرانجام برسد و امیدواریم با نقش‌آفرینی آگاهانه مردم لبنان و عراق شاهد حفظ امنیت و ثبات آنان باشیم و مردم بتوانند با تکیه بر قانون، بیگانگان را از هر گونه سوء استفاده و ایجاد ناامنی مأیوس کنند.
وی افزود: در طول چهل سال اخیر استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا با اعمال توطئه‌ها، ترفندها، حیله‌ها و دشمنی‌های گوناگون از هیچ کوششی در ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های ملی فروگذار نکرده است.

صنعت دفاعی ارتباط فراگیری با مراکز علمی و دانش بنیان کشور دارد

وزیر دفاع بیان کرد: در صنعت دفاعی ارتباط گسترده و فراگیری با مراکز علمی، دانشگاهی و دانش‌بنیان تعریف شده است و در حال حاضر سعی شده است از این ظرفیت‌های علمی و ملی در جهت ارتقای قدرت دفاعی حداکثر بهره‌مندی صورت گیرد.
وزیر دفاع به حمایت و پشتیبانی از صنایع خودروسازی اشاره کرد و افزود: به خودروسازان اعلام شد، در صنعت دفاعی آمادگی داریم در مقابله با تحریم‌های شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خارجی، تمام نیازهای صنعت خودروسازی داخلی را مرتفع نمائیم و در این بین هرگز رقیبی برای بخش خصوصی و مانع فعالیت‌های آنها نخواهیم شد و در حال حاضر هم همکاری تنگاتنگی با خودروسازان داریم و با عقد قراردادهایی نیازهای اعلامی آنها را مرتفع ساخته‌ایم.
وزیر دفاع با تشریح رویکردهای کلان در حوزه‌های دفاعی، اولویت اصلی وزارت دفاع را ارتقای توان مبتنی بر تهدیدات دانست و اظهار داشت: در راستای این سیاست راهبردی که مورد تاکید و سفارش فرمانده معظم کل قواست، تمام تلاش خود را برای رفع تهدیدات به کار خواهیم گرفت.
امیر حاتمی گفت: ارتقای توان رزم در حوزه‌های موشکی، رزم هوایی، رزم زمینی، جنگ الکترونیک و توانمندی‌های انتظامی در دستورکار قرار گرفته است و به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: