کد خبر: ۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
از آغاز هفته قیمت خودرو روند افزایشی خود را طی می کند و این افزایش قیمت همچنان ادامه دارد این درحالی بود که روزهای گذشته خبر از بازنشستگی دو خودروی ملی یعنی پراید و پژو 405 انتظار را به سمتی می برد که قیمت ها کاهش یابد اما باز هم جریان بازار به سمت معکوس پیش رفت و مشخص نیست چه آینده ای در انتظار آن است.
پراید پس از بازنشستگی ارزان می شود؟ 
از آغاز هفته قیمت خودرو روند افزایشی خود را طی می کند و این افزایش قیمت همچنان  ادامه دارد این درحالی بود که روزهای گذشته خبر از بازنشستگی دو خودروی ملی یعنی پراید و پژو 405 انتظار را به سمتی می برد که قیمت ها کاهش یابد اما باز هم جریان بازار به سمت معکوس پیش رفت و شاهد بالارفتن قیمت ها بودیم و بار دیگر نشان داد که خیال کاهش قیمت ندارد. 
سایپا۱۱۱ امروز با قیمت ۴۹ میلیون تومان  و سایپا ۱۳۱ نیز با قیمت ۴۵ میلیون و۵۰۰ هزارتومان معامله شد که نشان می دهد نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

از میان خودروها تنها پژو۴۰۵ جی ال ایکس با کاهش قیمت ۵۰۰ هزارتومانی به قیمت ۷۵ میلیون تومان اندکی عقب نشست. 

از سوی دیگر سرانجام پس از سال ها خلف وعده و با افزایش انتقاد مردم احتمال حذف خودرو پراید از خط تولید بیشتر شده و گمانه زنی درباره افزایش یا کاهش قیمت آن آغاز شده است.

 طبق گفته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید پژو 405 تا پایان سال و همچنین تولید سه مدل پراید به ترتیب در دی‌ماه 98، اردیبهشت و تیرماه 99 متوقف خواهد شد.

براساس برنامه ریزی ها تولید پراید مدل 132 تا پایان دی‌ماه 98، پراید مدل 111 تا پایان اردیبهشت 99 و پراید مدل131 تا پایان تیرماه 99 به پایان خواهد رسید.

گفته میشود خودروهای تیبا، ساینا و کوییک به عنوان جایگزین پراید و خودروهای سمند و پژو پارس به عنوان جایگزین پژو 405 در نظر گرفته شده اند.

امیرحسن کاکایی  دراین باره توضیح داد: با توجه به اینکه قیمت خودرو های جایگزین نسبت به پراید بالاتر است اگر تیراژ تولید خودرو های جایگزین افزایش یابد می‌توان قیمت آن‌ها را کاهش داد تا جای پراید را پر کنند، اما با شرایط فعلی خودروسازان بعید است این کار اتفاق بیفتد.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود: با توجه به این شرایط احتمالا قیمت پراید همانند دوره‌ای که پیکان از خط تولید خارج شد موقتا افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در این باره معقتد است : خودرویی که از خط تولید خارج می‌شود شاید در مقطعی بسیار کم افزایش قیمت را تجربه کند، اما پس از مدتی خریداران به سمت خرید خودروهایی می‌روند که خط تولید آن ها پابرجاست. با حرکت مردم به سمت خرید خودرو های جایگزین طبیعتا قیمت خودروهایی که از خط تولید خارج شدند به مرور به تعادل می‌رسد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: