کد خبر: ۱۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
مراسم گرامیداشت شانزدهمین سالروز تاسیس شرکت بیمه‌ملت، با حضور اعضای هیات‌مدیره، مدیران ارشد بیمه ملت، معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.
علی صلاحی نژاد در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی صنعت بیمه در دنیا و ایران اظهار داشت: نرخ رشد در بازارهای نوظهور نظیر خاورمیانه بالاتر از متوسط جهانی است به همین دلیل این بازار مورد توجه شرکتهای بزرگ بیمه ای نظیر لویدز قرار گرفته است.

مدیرعامل بیمه ملت ادامه داد: سرانه حق بیمه در ایران از تمامی کشورهای خاورمیانه کمترو حدود 132 دلار است در حالی که متوسط جهانی آن حدود 682 دلار است و در سال 2018 میلادی، ضریب نفوذ بیمه در ایران یک سوم متوسط جهانی برآورد شده است.

وی با بیان این مطلب که فروش بیمه ملت در ۷ ماهه ابتدای امسال از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت، افزود: این موفقیت با تلاش تیمی نمایندگان و مدیران و کارکنان پرتلاش بیمه ملت به دست آمده و پیش بینی می شود فروش شرکت در پایان سال به 1500 میلیارد تومان برسد؛ این در حالی است که بودجه پیش بینی شده تا پایان سال 98، کمتر از این میزان بوده است.

به گفته وی، بیمه ملت به لحاظ میزان سرمایه ثبتی در جایگاه چهارم صنعت بیمه قرار دارد و در 7 سال گذشته به طور متوالی در سطح یک توانگری مالی با نسبت بالای 200 درصد بوده است؛ ضمن اینکه تنها شرکت بیمه ای هستیم که به طور متوسط در 7 سال گذشته، سالانه حدود 25 درصد سود مشارکت در منافع به بیمه گزاران زندگی پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل بیمه ملت به نمایندگان توصیه کرد: به جای تمرکز بر فروش بیمه نامه، منافع بیمه نامه را بفروشید و مشتری را از پوشش های مختلف و خدماتی که شامل می شود، آگاه کنید تا نسبت به منافعی که با خرید بیمه نامه دریافت می کند، آگاه شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها حدود 2 میلیون نفر از مردم کشورمان تحت پوشش بیمه ملت هستند بنابراین بازار بسیار بزرگی پیش روی نمایندگان برای فروش بیمه های زندگی است و محصولات انحصاری بیمه ملت در بخش زندگی می تواند راهگشای نمایندگان برای فروش بیشتر و بهتر باشد.

مدیرعامل بیمه ملت، ارائه‌ی ارزش به مشتری، اخلاق مداری، یادگیری مستمر و خلاقیت در ارائه محصول را از مهمترین مأموریت های نمایندگان دانست و افزود: نمایندگان باید با تلاش و جدیت مضاعف در این زمینه فعالیت کنند.

حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به توانمندی مالی و فنی بسیار خوب بیمه ملت در میان شرکت های بیمه اظهار کرد: مهمترین عامل موفقیت بیمه ملت برخورداری از انگیزه و برنامه استراتژیک بلند مدت است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های بیمه مرکزی ،بیمه ملت توانسته شاخص‌های خوبی را کسب کند، افزود: بخش بزرگی از موفقیت شرکت بیمه به تلاش نمایندگان بستگی دارد و شبکه فروش قدرتمند و جوان بیمه ملت قطعاً در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار بیمه را در اختیار خواهد گرفت.

میرزایی، سرعت و سهولت در ارائه خدمات با توجه به پیشرفت های فنی و تکنولوژی را لازم دانست و ابزار امیدواری کرد، سهم بیمه ملت از بازار در آینده بیشتر شده و بازار پایداری داشته باشد.

سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تبریک شانزدهمین سالگرد تاسیس بیمه ملت به مدیران ارشد و نمایندگان بیان داشت: ساختار بیمه ملت بر اساس نماینده محوری بوده و‌توجه به نیروی انسانی در این ساختار بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیمه ملت در دوران تحریم ها همواره در زمینه پذیرش ریسک های بزرگ به صورت اتکایی فعال بود، افزود: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های خوب و مورد توجه در صنعت بیمه، در پذیرش ریسک‌های مهم از جمله در بخش بیمه‌های انرژی پیشتاز است.

کریمی گفت: با توجه به لزوم افزایش ضریب نفوذ بیمه و هدف گذاری برنامه ششم توسعه در این بخش،  موقعیت برای فعالیت 3 تا 4 برابر وضعیت کنونی فراهم است.

وی بر لزوم توجه شبکه فروش به فنون و تکنیک های بازاریابی در فروش بیمه تاکید کرد و گفت: نمایندگان باید در کار خود امین و صادق باشند و کار خود را باارزش بدانند.

مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در مراسم گرامیداشت شانزدهمین سالروز تاسیس شرکت بیمه‌ملت تصریح کرد: شبکه فروش پیشانی صنعت بیمه است و هر قضاوتی که از بیرون در مورد یک شرکت بیمه می شود از رفتار و فعالیت شبکه فروش نشأت می گیرد.

وی با بیان این که شبکه فروش باید با واحد‌های تصمیم ساز شرکت بیمه ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد تا بتواند در مسائل مهم اثرگذار باشد، اگر قرار است نرخ و شرایطی در شرکت بیمه احصا شود باید با مشارکت شبکه فروش انجام شود، ادامه داد: شبکه فروش باید به عنوان مغز متفکر در شرکت های بیمه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به همان اندازه که شوق و اشتیاق برای ورود به شبکه نمایندگی وجود دارد، تعداد زیادی از این افراد پس از مدت کوتاهی از این چرخه خارج می شوند بنابراین نمایندگان باید تلاش کنند تا دانش خود را متناسب با تکنولوژی های جدید بیمه‌ای به روز کرده و آموزش های لازم را دریافت کنند.

رضایی اضافه کرد: اصلاح آیین نامه ۸۳(کارمزد) در دستور کار بیمه مرکزی قرار گرفته تا شبکه فروش به لحاظ کیفی رشد کند.

وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به رعایت اخلاق حرفه ای و اخلاق مداری از سوی شبکه فروش گفت: منشور اخلاقی شبکه فروش در حال توین است تا مسائل اخلاقی در این بخش ارتقاء یابد.

مجتبی کاوه رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ملت نیز در بخشی از این برنامه به نمایندگی از شبکه فروش ضمن تشکر از مدیریت ارشد بیمه ملت جهت برگزاری این مراسم و ایجاد فرصت تعامل با مدیران و افزایش روحیه و انگیزه نمایندگان ابراز داشت: مدیران ارشد بیمه ملت، نمایندگان را در جهت رسیدن به اهداف فروش یاری کنند.

وی با بیان پیشنهاداتی برای تقویت جایگاه شبکه فروش گفت: یکی از دارخواست های مهم ما اضافه شدن یک نماینده از شبکه فروش صنعت بیمه به ترکیب شورای عالی بیمه و دیگری اصلاح برخی آیین نامه های مرتبط اعم از آیین نامه 75 و 83 شورای عالی بیمه است که این موارد، تاثیر بسزایی در فعالیت نمایندگان خواهد داشت.

کاوه با بیان اینکه شبکه فروش از موثرترین عوامل شرکتهای بیمه هستند و با کیفیت ترین پرتفوها توسط نمایندگان وارد شرکت می شود، ابراز امیدواری کرد : با همت و تلاش جمعی نمایندگان به اهداف تعیین شده دست یابیم.

این گزارش می افزاید، در پایان این مراسم از تعدادی از نمایندگان برتر سال و برترین های جشنواره های اخیر توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تقدیر و تشکر به عمل آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: