کد خبر: ۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس گفت: اگر به موضوع اقتصاد مقاومتی به طور جدی توجه کرده و به جای اتکا بر فروش مواد خام به تولیدکننده داخلی کمک کنیم، بسیاری از مسائل در اشتغال رفع می شود.
آصفری: با کمک به تولیدکننده داخلی بسیاری از مسائل در اشتغال رفع می‌شود

محمد حسن آصفری در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی برگزار شد با تاکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های استان و کشور برای رونق بازار اشتغال و کارآفرینی، گفت: این مهم می‌تواند در رفع مشکلات اقتصادی کشور بسیار موثر باشد و به جای فروش مواد اولیه خام اگر بتوانیم در داخل کشور خوشه‌های مختلف تولیدی در این بخش‌ها ایجاد کنیم، گام بسیار موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.

وی افزود: لازمه این اتفاق این است که دولت موانع اقتصاد مقاومتی را احصا و شناسایی کند، همچنین مجلس شورای اسلامی باید موانع قانونی موجود بر سر راه تولید کشور را شناسایی کرده و وسایل لازم را برای رفع این موانع در اختیار بگذارد؛ البته دولت و مجلس موظفند هر دو به اصلاح امور بپردازند.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با شعار دادن و نصب بنر و سربرگ اداری محقق نمی‌شود، تصریح کرد: امروز برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل هستیم که باید از دولت شروع ‌شود و اهتمام سه قوه و همه دستگاه‌ها در راستای توسعه و تولید و اشتغال‌زایی در کشور را نیز نیاز دارد.

وی تنها نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر به موضوع اقتصاد مقاومتی به طور جدی توجه کرده و به جای اتکا بر فروش مواد خام به تولیدکننده داخلی کمک کنیم، بسیاری از مسائل در اشتغال رفع می شود.

آصفری در خصوص سوال خبرنگاری در رابطه با رکود صنایع استان، اخراج کارگران و اقدامات نمایندگان در قبال کمباین‌سازی که 18 میلیارد تومان جهت روی کار آوردن مجدد کارگران اخذ کرده، اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نداده است، گفت: مسئله اخراج کارگران بسیار جدی بوده و فقط مختص استان مرکزی نیست، بلکه کل کشور با این مسئله دست به گریبان هستند.

وی ادامه داد: در خصوص کمباین‌سازی جلساتی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس بانک کشاورزی تهران و معاون اقتصادی آستان قدس رضوی تشکیل شد که طی آن توانستیم 16 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اخذ کرده و حدود 60 نفر از تقریباً 250 کارگر اخراجی به کار برگردانده شدند، اما این اقدامات راهگشای اصلی نیست و نمی‌تواند همه مسائل را در این حوزه حل کند.

وی با اشاره به این موضوع که اگر دولت تسهیلاتی را در اختیار صنایع بگذارد برای صدها نفر اشتغال ایجاد می‌شود، بیان کرد: در برنامه بودجه کل کشور تسهیلاتی را به مبلغ 2000 میلیارد تومان جهت کمک به همین تولیدکنندگان در نظر گرفتیم، اما با اختصاص این مبلغ همه مشکلات صنایع حل نمی‌شود. رفع این مشکلات نیاز به یک اراده جدی دارد که امید است در برنامه ششم توسعه کشور در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برخی تولیدکنندگان کشور علیرغم اینکه دارای برندهای مشهور در عرصه جهانی هستند، امروز به دلیل واردات بیش از اندازه با مشکل تعطیلی مواجه می‌شوند؛ آنچه که می‌تواند مسائل اشتغال را در داخل کشور حل کند، حمایت از تولیدکننده داخلی است که این حمایت مستلزم بالا بردن فرهنگ عمومی با کمک رسانه‌هاست تا مردم نیز ضرورت ورود برخی اقلام را بدانند.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند با واردات کالا به کشور چند نفر از شغل بیکار می‌شوند، تولید کننده نیز در این بازار رقابت نباید عقب بماند بلکه باید کیفیت کالا و خدمات پس از فروش محصول خود را بالا ببرد.

آصفری تصریح کرد: این اتفاقات باید با هم شکل بگیرد، یعنی هم دولت حمایت کند و هم تولیدکننده توانایی خود را بالا ببرند، این اقدامات در کنار فعالیت رسانه‌ها گام موثری در اشتغالزایی خواهد بود.

آصفری اظهار کرد: اگر بتوانیم خوشه‌ها و زیرمجموعه‌هایی از صنایع مادر استان در قالب کارگاه‌های کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی ایجاد کنیم، گام بسیار موثری در حمایت از تولیدکننده و توسعه اشتغال خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه اکثر واحدهای صنعتی با تعطیلی مواجه هستند، افزود: رویارویی تولیدکننده با مشکلاتی همچون سودهای بانکی و از سوی دیگر مالیات‌هایی که چندین برابر رشد پیدا می‌کند، همچنین عدم رشد کافی بازار فروش و ناهماهنگی‌ها موجب تعطیلی تولید می‌شود.

وی در رابطه با اینکه آیا به حرف نماینده مجلس در خصوص عدم ورود کالا به کشور ترتیب اثر داده می‌شود یا نه؟ بیان کرد: متاسفانه هم دولت گذشته و هم دولت فعلی مسابقه واردات گذاشته‌اند، دولت فعلی نیز به اندازه دولت قبل به واردات ادامه می‌دهد. بیشترین نطق و اعتراض ها و پیشنهادها و تحقیق و تفحص ها و مخالفت ها و موافقت ها در زمان های لازم را در خصوص در مجلس داشته ام.

آصفری اضافه کرد: تعداد نمایندگانی که در مجلس پیگیر این مطالبات بودند، کم بود. اگر مجلسی داشته باشیم که مردمی باشد بسیار می تواند در رفع مشکلات مردم کارساز باشد. مجلس زمانی می تواند موفق باشد که نمایندگان مجلس درد مشترک مردم را لمس کنند.

وی در رابطه با سوالی مبنی بر مشخص کردن موضعش در خصوص سیاست‌های وزیر امور خارجه، گفت: با سیاست‌های کسی مخالف نیستیم ما نقد داریم و الان هم نقد می‌کنیم، امروز نیز ملاک اصلی ما منافع ملی کشور هست و خود ظریف نیز می‌گوید همین انتقادات موجب کسب امتیاز بیشتر ما در پشت میز مذاکرات شده است.

آصفری در مورد علت مخالفتش با استیضاح فرجی دانا گفت: استیضاح وی هیچ ربطی به بورسیه‌های غیرقانونی نداشت، بورسیه‌های غیرقانونی نیز چند هزار نفر نبودند، بلکه 350 نفر بودند. هر کس هم برخلاف قانون بورسیه شده چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باید با او برخورد شود.

وی درخصوص دلایلش برای حضور در کمیسیون امنیت ملی و ویژگی‌های کسی که وارد این کمیسیون می‌شود، گفت: کمیسیون امنیت ملی می‌تواند در همه عرصه‌ها همچون بهداشت، اقتصاد، صنعت و عمران حضور پیدا کند. این کمیسیون از کمیسیون‌های فعال و پرکار در همه زمینه هاست و در مسائل داخلی و خارجی از جایگاه ویژه‌ای در مجلس برخوردار است و دلیل من برای حضور در این کمیسیون همین ویژگی ها بود.

آصفری گفت: کسی که به این عرصه ورود پیدا می‌کند باید آشنا به مسائل کشور، سیاست داخلی و آشنا به مشکلات و مسائل اقتصادی، عمران، درمان و... باشد.

وی درخصوص مطالبی که در گروه های تلگرامی طرفدارانش از قول او یا به عنوان موضع گیری او نوشته می شود گفت: قرار نیست هر آنچه در گروه ها از قول من گفته می شود را پاسخگو باشم.

در ادامه یکی از خبرنگاران با طرح این پرسش که شما از حامیان جدی دولت نهم و دهم بودید و در یکی از نشریات استانی خود را ماکت احمدی‌نژاد عنوان کرده‌اید، در دوران دولت های یاد شده اختلاس های زیادی در کشور صورت گرفت ولی شما در این خصوص همواره ساکت بوده اید دلیل آنرا ذکر کنید و آیا هنوز خود را ماکت وی می‌دانید، گفت: من جایی نگفتم که ماکت احمدی نژاد هستم، این نظر شماست و از نظر من کذب است.

وی افزود: در خصوص سوالات، اعتراضات و پیگیری هایی که در دولت های دهم و یازدهم انجام داده ام اگر مقایسه شود مشاهده می کنید که بیشترین تعداد آنها در دوران دولت احمدی نژاد بوده است. چه در دولت نهم و دهم و چه در دولت یازدهم اگر رانت خواری، دزدی یا اختلاسی شده باشد از نظر من محکوم است.

وی افزود: برای وزیر اقتصاد در آنزمان نامه نوشتم و خواستم که در خصوص وضعیت تسهیلات بی ضابطه پاسخگو باشند. تمام آمار و اسناد این اقدامات در مرکز پژوهش های مجلس وجود دارد. در این راستا وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصاد احضار شد که این اقدام مستند است و تمام آمارها در مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد.

آصفری در ادامه درباره سخنان یکی از نمایندگان علیه دکتر صالحی در صحن مجلس گفت: آقای صالحی فردی توانمند و از دانشمندان برجسته و فعال کشور است و کسی که این سخن را گفته چه به شوخی یا جدی بسیار اشتباه کرده و این سخن از نظر من به هیچ وجه مورد تایید نیست.

آصفری که دو سال است عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت است در پاسخ به این سوال که آیا مجوز سفر رسایی برای بررسی فساد در فوتبال به برزیل را شما تایید کرده بودید، گفت: از ابتدای امر این اجازه به او داده نشد، البته نظارت بر سفرهای خارجی وزرا و نمایندگان مجلس جزو وظایف ما نیست و در کمیته متشکل از دو نماینده مجلس، معاون وزرای اطلاعات و خارجه و معاون رئیس جمهور بررسی نمی‌شود ولی با اینهمه، پیشنهاد دادیم که این سفر انجام نشود.

وی درباره شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس در تهران گفت: صحبت کردن بر روی این موضوع زود است و دهم اردیبهشت نظر می‌دهم.

آصفری در خصوص تبلیغاتش در انتخابات هفتم اسفند در نشریه مهر و ماه گفت: اگر نشریه مهروماه غیرقانونی است با آن برخورد شود.

وی درخصوص رابطه اش با دیگر نمایندگان استان که سوال بعدی خبرنگاران بود گفت: هر هفته مجمع نمایندگان استان در مجلس جلسه دارند و مشکلی با دیگر نمایندگان مجلس یا یک نماینده خاص ندارم. هفت نماینده استان در مصالح استان موضع مشترک داریم. من در خصوص جدا شدن ساوه از استان مرکزی که مطرح شده بود در صحن علنی مجلس سخنرانی و اعلام موضع کردم.

به گزارش ایسنا، گفت: با توجه به نزدیکی شما به معاون رییس جمهور قبل، گفته می شود 600 میلیون تومان از حساب برخی مسئولان دولت قبل هزینه انتخاب شما در این دوره شده است پاسخ شما چیست؟

آصفری گفت: من با ایشان رفاقت و ارتباطی نداشتم و هیچ پولی از کسی نگرفته ام. مطالعات شما خبرنگاران ضعیف است.

وی افزود: متاسفانه برخی مطبوعات به جای اینکه دغدغه‌های مردم را بنویسند دغدغه‌های جریان خود را می‌نویسند و این خیانت به قلم است. امروز رسانه‌های ما وظیفه دارند که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند نه اینکه به خاطر منافع یک فرد یا جریان بنویسند. برخی از رسانه ها به دلیل جناح‌بازی‌ها اجازه نمی‌دهند جلوی برخی رانت بازی ها در استان گرفته شود.

به گزارش ایسنا؛ این نشست با اعتراض برخی خبرنگاران نسبت به سخنان آصفری که آنرا توهین به جامعه رسانه دانستند، تقریبا نیمه کاره ماند و جلسه دچار تنش شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: