کد خبر: ۱۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
یک کارشناس مطرح کرد:
یک کارشناس بازار انرژی با اشاره به اینکه عربستان و روسیه به دنبال نفت گران هستند، ‌گفت:‌ از همین رو به نظر می‌رسد توافق کاهش تولید برای حفظ قیمت‌ها تمدید شود.
«مرتضی بهروزی‌فر» بیان كرد با اینکه چنانچه اتفاق خاصی در جهان رخ ندهد، ‌قیمت نفت در بین ۵۵ تا ۶۵ دلار در هر بشکه در نوسان خواهد داشت و ادامه داد: نمی توان در کوتاه مدت تغییرات بزرگ در قیمت نفت را انتظار داشت.

وی افزود: اوپک و غیر اوپک نیز می‌دانند در صورتی که توافق کاهش تولید تمدید نشود و نفت مازاد به بازار بیاید، شاهد پایین آمدن قیمت نفت خواهیم بود.

بهروزی‌فر با اشاره به اینکه عربستان و روسیه به عنوان دو عضو مهم در توافق کاهش تولید نیازمند نفت گران هستند،‌ تاکید کرد: بازار نفت در قیمت ۶۰ دلار به تعادل رسیده و این دو کشور نیز می‌خواهند تا قیمت را در این عدد حفظ کنند.

به گفته این کارشناس بازار انرژی،‌ آمریکا با تکیه بر فناوری هزینه تولید نفت‌های غیرمتعارف را کاهش داده بنابراین با کاهش قیمت نفت نمی‌توان انتظار خروج نفت شیل از بازار را داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید نفت شیل آمریکا در سال آینده میلادی یک میلیون بشکه اضافه خواهد شد.

بهروزی‌فر ادامه داد: آمریکا ۱۵ سال پیش روزانه ۱۴ میلیون واردات نفت داشت، اما اکنون واردات نفت این کشور به ۲ میلیون بشکه رسیده ، با این حال نمی‌توان انتظار داشت تا آمریکا در پنج سال آینده به یک صادرکننده بزرگ نفت تبدیل شود،بلکه در خوشبینانه‌ترین حالت حجم واردات نفت این کشور به صفر می‌رسد.  

وی افزود:‌ آمریکا مساله واردات نفت را کاهش داده و این امر به نفت کشورهای خاورمیانه هم تسری یافته،‌ بنابراین رفتار این کشور با کشورهای منطقه تغییر کرده تا آنجا که نسبت به حمله به تاسیسات نفتی عربستان تقریبا بی تفاوت بود، اما چنانچه این اتفاق ۱۵ سال پیش رخ داده بود،‌آمریکا مسلما وارد عمل می‌شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: