کد خبر: ۱۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
معاون وزیر نیرو؛
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: امروز توسعه صادرات در صنعت برق نیازمند تدوین راهبرد ویژه و برنامه‌ریزی است که براساس آن اهداف مربوطه را تحقق بخشد.
«همایون حائری» روز یکشنبه در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: نبود راهبرد و برنامه ریزی دقیق صادرات را مشکل خواهد کرد.

وی افزایش نرخ ارز را بهترین شرایط پیش آمده برای توسعه صادرات در زمینه های مختلف دانست و گفت: صادرکنندگان باید با برنامه‌ریزی از این شرایط استفاده کنند.

حائری بر هم افزایی شرکت‌ها و بنگاه‌ها برای توسعه صادرات تاکید کرد و در عین حال خواستار آن شد که شرکت‌ها از رقابت منفی در صادرات به شدت پرهیز کنند.
به اعتقاد وی،  هم‌افزایی فنی از ملزومات توسعه صادرات محسوب می شود که باید به آن توجه داشت و نوآوری و ارتقای فناوری را از ضروریات توسعه صادرات بر شمرد.
حائری گفت: توجه به بازارهای هدف و مطالعه دقیق آنها برای توسعه صادات مهم است و باید بر مبنای وزن هر بازار اقدام به صادرات کرد تا موفقیت حاصل شود.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو به برگزاری موفقیت آمیز نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق اشاره کرد و آن را نتیجه همکاری خوب بخش خصوصی با دولت دانست. 

پیش از این حائری گفته بود، بخش خصوصی محور چرخ صنعت برق کشور است و خارجی‌ها اذعان دارند که صنعت برق ایران از لحاظ فناوری رشد چشم‌گیری داشته و این امر حاصل تلاش‌های بخش خصوصی محسوب می شود.

امروز توانمندی متخصصان صنعت برق ایران اکنون به حدی رسیده که اکثر کشورهای منطقه خواستار حضور متخصصان ایرانی برای توسعه صنعت برق خود شده اند.

وزارت نیرو امسال طرحی نو به اجرا گذاشته با نام  « هرهفته:الف_ب_ایران» قرار است در قالب آن هر هفته در سراسر کشور طرحی از طرح های بزرگ و مهم صنعت آب و برق افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

براساس پویش «الف- ب- ایران» که با مشارکت مردم، رسانه‌ها و صنعت برق در کشور آغازشده تعداد ۲۲۷ طرح مهم صنعت برق و نیرو با اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

هرکدام از طرح‌های صنعت برق، بخش مهمی از نیاز برق کشور را تامین می‌کند و  این پویش در زمان تحریم و فشارهای اقتصادی در مسیر خودکفایی، تامین زیرساخت‌های صنعت و همچنین توسعه کشور در دستور کار وزارت نیرو است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: