کد خبر: ۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
صنعت سیمان کشور طی چهار دهه اخیر با حمایت های همه جانبه و پشتیبانی بی دریغ بانک ملی ایران و توان صنعتگران داخلی به آنچه هدف گذاری کرده بود نظیر؛ جلوگیری از خام فروشی، خودکفایی در تولید سیمان و بومی سازی این صنعت دست یافت.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ظرفیت تولید صنعت بومی شده و راهبردی سیمان در چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی به همت توان صنعتگران داخلی و با حمایت ها و کمک های بانک ملی ایران با ساخت بیش از ۷5 کارخانه و بهره برداری از ۱۰۰ خط تولید سیمان در بیشتر استان‌ها در راستای توسعه زیر ساخت های کشور به بیش از 15 برابر تولید ابتدای انقلاب و ظرفیت سالانه 90 میلیون تن رسیده است.
در این راستا کارخانه ها و مجتمع های تولیدی سیمان در اقصی نقاط کشور توانسته اند در سال های گذشته به پشتوانه بانک ملی ایران به صنعتی پیشرو، پر شتاب و بومی تبدیل و موجب کاهش خام فروشی، عدم وابستگی و نیاز به واردات را متوقف کنند.
صنعت سیمان امروز از مهمترین صنایع موثر در توسعه کشور به شمار می‌رود و این کارخانه ها علاوه بر خودکفایی در تولید سیمان و بومی سازی آن به دست توان صنعتگران داخلی با صادرات محصول به خارج کشور در سال های گذشته به یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده سیمان کشور تبدیل شده اند.
این صنعت به عنوان نگین اقتصاد کشور با حمایت های بانک ملی ایران پس از چهار دهه فعالیت اکنون با ایجاد پانصد هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ضمن تامین نیاز بازارهای داخل و خارج ، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و فراتر از استانداردهای جهانی، محصولی با کیفیت تولید می کند.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، در همین رابطه اظهار داشت: مجتمع های تولید سیمان در استان کرمانشاه برای جلوگیری از خام فروشی و اشتغالزایی توانستند به پشتوانه و تامین مالی بانک ملی ایران ظرفیت های تولیدات خود را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: موقعیت استراتژیک، زیرساخت های مناسب و تخصیص منابع و اعتبارات بانک ملی ایران در شکوفایی ظرفیت های صنعت سیمان در غرب کشور و خطه کرمانشاه افق روشنی را برای سودآوری و سرمایه گذاری در سال های آینده نوید می دهد.
هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی صنعت سیمان کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در جهت احداث و راه اندازی واحد های صنعتی و تولیدی ایفا کرده که توانسته موجب اشتغالزایی و ارز آوری  در استان شود.
مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، ظرفیت تولید روزانه سیمان این واحد تولیدی را 20 هزار تن بیان کرد و گفت: در این کارخانه سالانه هشت میلیون تن انواع مختلف کلینکر و سیمان تولید می شود که نیمی از این میزان تولید به کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، آفریقا و اوراسیا صادر می شود.
محمد حسین عظیمی، مدیرعامل شرکت سیمان مند دشتی بوشهر تولید کیفیت بالای کلینکر و سیمان فراتر از استانداردهای بین المللی و کاهش خام فروشی را از ویژگی های این کارخانه بیان کرد وگفت: با تلاش متخصصان داخلی در تکمیل سبد تولید محصولات و بومی سازی سیمان خروجی، مقاومت انواع سیمان تولیدی این کارخانه افزایش یافته است و با وجود معدن فعال در کنار این کارخانه سبب شده خوراک و مواد اولیه این کارخانه در کنار این مجتمع بزرگ تولیدی تامین شود.
این صنعت پایه و مهم با تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ به پشتوانه و مشارکت های بانک ملی ایران آماده فتح قله‌های بالاتر برای توسعه زیرساخت‌های کشور است تا کشور به جایگاه اول صادرات جهان و سومین تولید کننده بزرگ دنیا دست یابد.
کلینکر یک محصول فرایندی و جزء یکی از مواد اولیه تولید سیمان به شمار می رود، که معمولا 3 تا 25 میلی‌ متر (قطر) دارد و از حرارت دادن به سنگ آهک و آلومینیوم سیلیکات (خاک رس) در طی مرحله کوره سیمان بوجود می‌ آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: