کد خبر: ۱۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای،پرورش ماهی در دریا، بذور گواهی شده و مکانیزاسیون کشاورزی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است و این بانک در اجرای مأموریت ذاتی خود برای تحقق این برنامه ها تلاش کرده است و پرداخت تسهیلات به این بخش ها با قوت ادامه خواهد یافت.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، مهندس داور ماهی کار عصر روز شنبه 11 آبان ماه در بخش پایانی همایش مدیران شعب این بانک در استان ها با اعلام مطلب فوق افزود: برنامه امسال بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات 520 هزار میلیارد ریال است که از این میزان، اعتبار مورد نیاز برای اجرای اولویت های مورد اشاره حدود 30 الی 40 هزار میلیارد ریال است.
وی ابراز امیدواری کرد با همت و برنامه ریزی مدیران شعب بانک در استان ها 50 درصد از اعتبارات موردنیاز اولویت های یاد شده تا نیمه آذرماه و 50 درصد باقیمانده تا نیمه بهمن ماه سال جاری پرداخت شود.
ماهی کار با اشاره به افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی از26 میلیون تن در سال 1357 به 122میلیون تن در سال 1397، بر نقش حمایتی بانک کشاورزی از تولیدات این بخش تأکید و خاطرنشان کرد:بانک کشاورزی در مکانیزاسیون بخش کشاورزی با تسهیلات پرداختی تحول ایجاد کرد و ضریب مکانیزاسیون در این بخش را ارتقا داد.
رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی با استفاده از تسهیلات این بانک 555هزار دستگاه تراکتور وارد ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی شده است یادآور شد:95 درصد از مزارع غلات کشور با ماشین آلات تولید داخل برداشت می شود.
ماهی کار اضافه کرد: علاوه بر اینکه در جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی بسیار خوب عمل کرده ایم،برای دیجیتالی کردن کشاورزی نیز آماده ارائه خدمات هستیم.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت 4میلیون و 500 هزار تنی انبارهای سرد با حمایت مالی بانک کشاورزی در مدت یاد شده،میزان این انبارها را 1830 واحد در کل کشور اعلام کرد  و گفت: با تسهیلات پرداختی توسط این بانک،ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی به بیش از 47میلیون تن جذب مواد خام کشاورزی در کشور افزایش یافته است.
ماهی کار در تشریح سایر اقدامات راهبردی بانک کشاورزی برای حمایت از تولید و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی به موضوع بهره وری آب اشاره و خاطرنشان کرد: طی 6 سال گذشته و با حمایت این بانک، اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری به 2.2 میلیون هکتار رسیده و بهره وری  تولید در این بخش از 1050گرم در سال 1392به 1340گرم در سال 1397 افزایش یافته است.
رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی در تشریح عملکرد این بانک در زمینه بهبود عملکرد مالی بر ضرورت کاهش هزینه ها ، افزایش درآمد ها و رعایت دستورالعمل های بانک مرکزی در زمینه وصول مطالبات تأکید و خاطرنشان کرد:برنامه ها وتعهدات این بانک در زمینه تعیین تکلیف دارایی های منجمد و بدون بازده به میزان قابل توجهی محقق شده است.
وی  ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان بانک کشاورزی در سراسر کشور میزان تعهدات در این زمینه را 5600 میلیارد ریال اعلام کرد و متذکر شد، از مجموع این تعهدات بیش از 2100 میلیارد ریال آن توسط مدیریت شعب بانک در استان ها تعیین تکلیف شده و برنامه تدوین شده به طور جدی دنبال خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی،از پوشش 104 درصدی تعهدات این بانک در زمینه انحلال یا ادغام شعب زیان ده در سال گذشته خبر داد و تأکیدکرد: حرکت هایی که در این مسیر صورت می گیرد باید بر شعب شهری که طی سه سال گذشته با زیان مواجه بوده اند متمرکز باشد.
ماهی کار در خاتمه سخنانش اقدامات و فعالیت های حوزه بین الملل بانک کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سهم فعالیت های صورت گرفته  بانک کشاورزی در ارتباط با اعتبارات اسنادی نسبت به کل شبکه  بانکی کشور 29.58 درصد اعلام شده است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: