کد خبر: ۱۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار :
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار قلم نیوز گفت: اولویت نخست منطقه آزاد چابهار توجه ویژه به زیرساخت‌هاست تا بتوان از این طریق زمینه حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران را هموار کرد.
توچه به اولویت ها زمینه ساز حضور سرمایه گذاران خواهد شد
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درمورد فرصت های سرمایه گذاری درچابهار به خبرنگار قلم نیوز گفت: اولویت نخست منطقه آزاد چابهار توجه ویژه به زیرساخت‌هاست تا بتوان از این طریق زمینه حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران را هموار کرد.

عبدالرحیم کردی اضافه کرد: شهرک شیلات با سرمایه گذاری 20 میلیون دلار، شهرک تخصصی فرآوری خرما با سرمایه گذاری نزدیک به 6 میلیون دلار و شهرک لجستیکی با سرمایه گذاری 200 میلیون دلار اولویت های منطقه هستند همچنین بر اساس برنامه های دولت سواحل مکران در قالب منطقه آزاد تجاری و اقتصادی چابهار به قطب معدن و صنایع معدنی کشور تبدیل خواهند شد.

او بیان کرد: این منطقه متناسب با زیرساخت هایی که درطول سواحل مکران درحال اجرا دارد درمسیر راهبردهای اصلی خود در حرکت است و استقرار صنایع استراتژیک مانند فولاد و پتروشیمی با ظرفیت بیش از 20 میلیون تن در سال توانسته پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد. 

کردی افزود: از سال های گذشته موضوع حمل ونقل و ساخت فرودگاه بین المللی به دقت پیگیری شده است چراکه فرودگاه نظامی کنارک اگرچه فعال است اما به دلیل فاصله ای که با شهر دارد و خارج از منطقه آزطاد چابهار است از برخی مزایا محروم مانده است به همین دلیل فروگاه نقش مهم و حیاتی برای این منطقه دارد که خوشبختانه در مهر ماه جاری توانستیم موافقت اصولی به نام سازمان منطقه آزاد چابهار را با حمایت وزیر راه و مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنیم. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بی شک با عملیاتی شدن فرودگاه چابهار تزانزیت هوایی باعث شتاب در توسعه چابهار خواهد شد .

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: