کد خبر: ۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸
پیش بینی یک اقتصاددان از قیمت دلار در آینده؛
میثم موسایی اقتصاددان گفت: کاهش ناگهانی قیمت دلار نیز البته تبعات خاص خودش را در اقتصاد ایران دارد و نباید بیشتر از یک میزانی کاهش یابد چرا که بقیه محصولات انرژی با این قیمت دلار فروش می روند و کاهش آن در کاهش درآمد ایران تاثیر می گذارد که به نظر می رسد قیمت دلار را زیر10 هزار تومان نبرد.
دلار زیر 10 هزار تومان نمی رود
عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درمورد کاهش نرخ ارز به خبرنگار قلم نیوز گفت: تلاطم های قبلی و ترس از جنگ کامل منتفی شده است و آمریکا نشان داد که تا انتخابات سال آینده که بیش از یک سال دیگر به آن مانده است اقدام دیگری نخواهد کرد و از طرف دیگر تحریم ها نیز آثار خود را برجای گذاشت و اقتصاد در وضعیت حداقل رشد خود قرار دارد. 

میثم موسایی ادامه داد: پیش بینی صندوق بین المللی پول نیز این بود که نرخ رشد اقتصادی ایران در سالجاری صفر خواهد بود و منفی نمی شود این نشان دهنده این است که وضعیت بهتری نسبت به سال های گذشته خواهیم داشت همچنین دولت نیز راه هایی برای تامین دلاری خود دررابطه با کشورهای همسایه پیدا کرده است برای مثال چین میزان قابل توجهی نفت از ایران خریداری می کند که جبران کسری بودجه فروش نفت را خواهد کرد.

او بیان کرد: کاهش ناگهانی قیمت دلار نیز البته تبعات خاص خودش را در اقتصاد ایران دارد و نباید بیشتر از یک میزانی کاهش یابد چرا که بقیه محصولات انرژی با این قیمت دلار فروش می روند و کاهش آن در اهش ناگهانی قیمت دلار نیز البته تبعات خاص خودش را در اقتصاد ایران دارد و نباید بیشتر از یک میزانی کاهش یابد چرا که بقیه محصولات انرژی با این قیمت دلار فروش می روند و کاهش آن در کاهش درآمد ایران تاثیر می گذارد که به نظر می رسد قیمت دلار را زیر10 هزار تومان نبرد. کاهش درآمد ایران تاثیر می گذارد که به نظر می رسد قیمت دلار را زیر10 هزار تومان نبرد.

موسایی اضافه کرد: به نظر می رسد با همین قیمت دلار فروش نفت با همان درآمد دلاری قبل از تحریم ها میسر شود و به احتمال زیاد حامل های دیگر انرژی کمبودهای حاصل از نفت را جبران خواهند کرد و همین مسئله قادر خواهد بود تا ثبات اقتصادی را افزایش دهد و بخش هایی که از گران شدن دلار تحت تاثیر قرار گرفته بودند و دچار نوسان شده بودند مجددا به ثبات برسند. 

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: