کد خبر: ۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
با حضور مقامات ارشد استان اردبیل؛
درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی سبلان با حضور مقامات ارشد استان و شهرستان اردبیل افتتاح شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در مراسمی با حضور نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردبیل، مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استاندار، مدیران بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی و سایر مدیران ارشد استان درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل به بهره برداری رسید.

دکتر قادر برجی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مسئولین ارشد استان و شهرستان اردبیل گفت: این درمانگاه به مساحت 2 هزار متر و با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال آماده ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی و سایر مراجعه کنندگان است.

وی با اشاره به تعداد 606 هزار بیمه شده تامین اجتماعی که 48 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود، افزود: تعداد کل ویزیت های انجام شده توسط پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشکان و سایر خدمات درمانی در سال گذشته یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر بوده است.

دکتر برجی در ادامه از افزایش 23 درصدی زایمان طبیعی در مراکز ملکی سازمان در استان اردبیل خبر داد.

وی ضریب اشغال تخت های یستری را 81 درصد اعلام کرد و با تاکید بر اینکه 10 درصد از تخت های فعال بیمارستان های استان در اختیار تامین اجتماعی است، افزود: با افزایش سه برابری جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی از بدو شروع به کار بیمارستان سبلان اردبیل، امکانات در سطح پایین تری قراردارد.

دکتر برجی با اشاره به اینکه طی سال 97 و نیمه اول سال 98 جهش قابل توجهی برای افزایش فضای فیزیکی درمانی داشتیم، افزود: با مساعدت مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل تامین اجتماعی استان پروژه ها و طرح های عمرانی از قبیل طرح توسعه اورژانس بیمارستان سبلان اردبیل که از 500 متر به 2000 متر افزایش می یابد، اخذ مجوز های لازم برای درمانگاه شماره 2 اردبیل، احداث درمانگاه های گرمی و نمین، هتلینگ بخش های بیمارستان ارس پارس آباد و غیره که با اتمام این پروژه ها تا سه برابر فضای فیزیکی درمانی ارتقاء می یابد.

وی در ادامه با اشاره به دستگاه سنگ شکن که به تازگی در بیمارستان سبلان با هزینه ای بالغ بر 27 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شده است، گفت: این دستگاه به روزترین دستگاه سنگ شکن شمالغرب کشور است که در عرض 3 ماه گذشته به 200 نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه خدمات کرده است.

دکتر برجی همچنین از ایجاد بخش mri خبر داد که این دستگاه تنها برای استان اردبیل در سطح کشور مورد پذیرش قرارگرفته است. 

در ادامه مراسم سعید بشرخواه مدیرکل تامین اجتماعی گفت: ارائه خدمات مطلوب و شایسته به بیمه شدگان تامین اجتماعی را از وظایف اصلی خود در زمینه امورات بیمه ای و درمانی می دانیم.

وی همچنین از تعامل و همکاری نزدیک اداره کل و مدیریت درمان برای به نتیجه رساندن این پروژه ها خبر داد.

در انتهای مراسم مهندس کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان واحدهای بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: به منظور توسعه خدمات درمانی دغدغه های موجود برای ارتقاء زیرساخت ها با جدیت توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: