کد خبر: ۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
رئیس اداره امور عشایری استان یزد با بیان اینکه یکی از نیازهای عشایر پرداخت تسهیلات است، گفت: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کم‌بهره به جامعه عشایری می‌توان علاوه بر افزایش درآمد پایدار آنها، تولید دام مولد سبک را نیز افزایش داد.

حسن زارع بیان کرد: ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و سرمایه در گردش امسال برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی به عشایر استان اختصاص یافت.

به گفته وی: این میزان تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای هر متقاضی با بازپرداخت پنج ساله و ۳۰۰ میلیون ریال نیز یکساله برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

 وی میزان تولیدات سالانه عشایر استان را چهار هزار و ۳۸۰ تن انواع فرآورده دامی و لبنی عنوان کرد و ادامه داد: بارندگی‌های مناسب سال آبی گذشته باعث افزایش ۱۰ درصدی تولیدات دام‌های سبک عشایر استان یزد شده است.

زارع با تاکید بر بیمه عشایری تصریح کرد: ۷۰ درصد جمعیت عشایر استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و ۳۵ هزار راس دام عشایر (۴۰ درصد) نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد یادآور شد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز، در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نیز نقش بسزایی دارند.

جمعیت عشایر استان یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، بر اساس سرشماری و ثبت آن در اسفندماه پارسال از هزار و ۳۰۰ خانوار به سه هزار خانوار افزایش یافته است.

عشایر استان از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: