کد خبر: ۱۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
غریب پور در مراسم رونمایی از سامانه جامع بومی سازی زنجیره فولاد عنوان کرد:
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: میزان ارزبری در زنجیره فولاد از 100 دلار به 75 دلار در هر تن رسیده است و توجه به "ساخت داخل" این میزان ارزبری را بیش از این کاهش خواهد داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی و بهره برداری از "سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد" در جمع مدیران زنجیره فولاد کشور سخن می گفت، افزود: نیاز حتمی و ضروری کشور در شرایط فعلی، توجه به ظرفیت های داخلی با محوریت "ساخت داخل" است.
وی در این مراسم که رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز حضور داشت، افزود: در راستای اهتمام به بهره مندی از توان داخلی، رونمایی از این سامانه، هم افزایی بین تامین کننده و مصرف کننده در صنعت فولاد کشور را بیش از پیش خواهد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این طرح می تواند به دیگر صنایع تسری پیدا کند، گفت: در نقطه آغاز فعالیت این سامانه، انجمن تولیدکنندگان فولاد و ایمیدرو می توانند با ارایه اطلاعات مرتبط با نیازها و دستاوردهای شرکت ها در ساخت تجهیزات داخلی، شرایط را برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع در این سامانه فراهم کنند.

غریب پور با اشاره به استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت وارد تجهیزات مشابه ساخت داخل، افزود: در حال حاضر طرح های جامع مس، سرب و روی، آلومینیوم و طلا در حال تهیه است و که در این طرح ها، داخلی سازی تجهیزات دیده شده است.

احیاء ستاد زنجیره فولاد توسط ایمیدرو

وی با اشاره به احیاء ستاد زنجیره فولاد کشور توسط ایمیدرو اظهار کرد: این ستاد دوباره فعال خواهد شد که به طور حتم انجمن تولیدکنندگان فولاد یکی از مهره های کلیدی آن خواهد بود.

صدور شش میلیون تن فولاد در نیمه نخست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد تولید در زنجیره فولاد عنوان کرد: طی شش ماهه نخست امسال، صادرات فولاد به شش میلیون تن رسید.

غریب پور افزود: همچنین طی هشت ماهه سال 2019، رشد تولید فولاد جهانی 4.5 درصد بوده و این در حالی است که رشد تولید این محصول در ایران طی این مدت، حدود شش درصد بوده است.

رشد صادرات فولاد

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو سالانه 2 تا 3 میلیون تن در زنجیره فولاد رشد داشته ایم و امسال تولید فولاد به حدود 28 میلیون تن خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: با رونمایی از این سامانه و تسری آن به دیگر زنجیره محصولات معدنی همچون سیمان، مس، نساجی و... بیش از پیش شاهد موفقیت های ملی باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: