کد خبر: ۱۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
بهرام سبحانی گفت: با راه اندازی سامانه جامع زنجیره آهن و فولاد، اطلاعات این حوزه که پیشتر به صورت جزیره ای بود، به صورت یکپارچه درآمد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، بهرام سبحانی، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امروز در مراسم رو نمایی از سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران که با حضور خداداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران و فعالان حوزه فولاد برگزار شد، خبر داد: با توجه به استقبال مطلوب تولیدکنندگان و تامین کنندگان ماشین آلات و مصرف کنندگان در حوزه فولاد، از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی و حمایت از تولید داخل که در 17 دی ماه سال گذشته به مدت 4 روز در تهران برگزار شد، امسال نیز دومین دوره نمایشگاه مذکور در 23 دی ماه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد گفت: پیش از این تولیدکنندگان ماشین آلات، فولادسازان و سایر فعالان این حوزه به صورت جزیره ای به جمع آوری اطلاعات تولیدکنندگان داخلی می پرداختند که با راه اندازی این سامانه به اطلاعات جامع و یکپارچه در این زمینه دست می یابیم. همچنین وجود تحریم ها و افزایش نرخ دلار لزوم داشتن اطلاعات جامع قطعات و ماشین آلات بومی سازی شده و یا مورد نیاز را بیشتر مورد توجه قرار می دهد.

سبحانی افزود: با ثبت اطلاعات تولیدکنندگان داخل در این سامانه، خریداران می توانند راحت تر نیازهای خود را شناسایی و آنها را تامین کنند. علاوه بر این، سامانه فوق به تولیدکنندگان داخل جهت شناسایی ماشین آلات و قطعات بومی سازی نشده کمک می کند تا به سرمایه گذاری و بومی سازی آنها بپردازند. وی تاکید کرد: در واقع این سامانه میان تولیدکننده و مصرف کننده ارتباط موثر برقرار می کند.

وی یکی دیگر از اقدامات انجمن تولیدکنندگان فولاد در جهت بومی سازی و حمایت از تولید داخل را تاسیس صندوق پژوهش و نوآوری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این صندوق با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان و مشارکت های فولادی در جهت بومی سازی و کمک به استارتاپ ها تشکیل شده است تا از این طرق بتوان نواقص و کاستی های قطعات مورد نیاز در داخل کشور را برطرف کرده و به خودکفایی برسیم.

رئیس هیات مدیره انجمن فولاد ایران به سامانه SPX اشاره کرد و گفت: این سامانه شرکت ها را ارزیابی کرده و طی آن ضعف ها را شناسایی می کند و بتوان توانمند سازی و استاندارد سازی را در ساخت داخل انجام داد. اگرچه این سامانه با سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد موازی نبوده و در واقع مکمل یکدیگر هستند.

وی گفت: از سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد می توان در سطح ملی و در حوزه های مختلف استفاده کرد و آن را مورد بهره برداری قرار داد تا بانک اطلاعاتی جامع در اختیار داشته باشیم.

در آیین رونمایی از سامانه بومی سازی زنجیره فولاد، ایرج فخری نجف آبادی مدیر عامل شرکت ایریسا،‌گفت: سیستم جامع و یکپارچه از نیازهای ضروری زنجیزه فولاد بود که امروز محقق شد.

نجف آبادی افزود: ساختاز کدینگ از همان زمان شکل گیری فولاد مبارکه آغاز شده و امروزه بانک اطلاعاتی عظیمی از تولیدکنندگان و همچنین سازندگان تجهیزات این زنجیزه داریم.

وی تاکید کرد: این اطلاعات وجود دارد و نیاز است که آن ها را تجمیع و به اشتراک بگذاریم.

نجف آبادی خاطر نشان کرد: آموزش و پشتیبانی های لازم را انجام خواهیم داد و پشتیبانی سامانه نیز به صورت 24ساعته خواهد بود.

در پایان این مراسم سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد به آدرس www.LRM.steeliran.org رونمایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: