کد خبر: ۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
خلج طهرانی عنوان کرد:
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از صادرات 710 میلیون دلاری این منطقه اقتصادی طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسن خلج طهرانی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 3.1 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج فارس وارد بازار داخل و منطقه شد.
وی در تشریح تولیدات این منطقه اقتصادی، اظهار داشت: حدود 720 هزار تن اسلب و 820 هزار تن آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان تولید شده است. همچنین طی این مدت، تولید 720 هزار تن آهن اسفنجی توسط فولاد کاوه جنوب به ثبت رسید.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: شمش آلومینوم تولیدی بیش از 31 هزار تن و شمش روی تولیدی نیز بیش از 3 هزار تن بوده است. وی افزود: در 6 ماهه ابتدای امسال 235 هزار تن بریکت گرم در صبا فولاد تولید شده است.
وی به آمار بیلت تولیدی در این منطقه نیز اشاره کرد و افرود: فولاد کاوه جنوب 595 هزار تن و فولاد جنوب 9 هزار تن بیلت در این برهه زمانی تولید کرده اند.
صادرات بیش از یک میلیون و 800 هزارت تنی
خلج طهرانی توجه به چشم اندازهای صادراتی را سبب ایجاد ارزش افزوده ی بیشتر برای کشور دانست و گفت: بیش از یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات معدنی و فلزی از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در شش ماهه نخست امسال صادر شده است.
وی ارزش دلاری این صادرات را حدود 710 میلیون دلار خواند و افزود: رول مبارکه با 276 میلیون دلار و اسلب فولاد هرمزگان با 177 میلیون دلار بیشترین ارزش صادراتی را برای منطقه به ارمغان آورده اند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن سپاس از خدمات کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: