کد خبر: ۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
در حال حاضر نیز ریسک بالای این بازار سبب شده تقاضای کاذب برای ارز از این بازار خارج شود و بازار به ثبات برسد.
ملیحه سادات حسینی: به گزارش قلم بر اساس آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش دلار در فروردین ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۵۵۴ تومان، در اردیبهشت ماه ۱۴ هزار و ۵۰۹ تومان و در خرداد ماه ۱۳ هزار و ۴۲۷ تومان بوده است. 

اما در ادامه قیمت ارز با کاهش همراه بود و در تیرماه سال جاری قیمت ارز ابتدا به حدود ۱۳ هزار تومان و سپس با کاهش زیاد به حدود ۱۲ هزار تومان رسید.

در مردادماه نیز روال کاهش قیمت ادامه داشت و قیمت دلار به کمتر از ۱۲ هزار تومان کاهش یافت و در شهریور ماه نیز در مدت زمانی، قیمت این ارز به مرز ۱۱ هزار تومان هم نزدیک شد، اما در پایان شهریور، قیمت ارز در محدود ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت شد.

به این ترتیب، افرادی که در سال جاری نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام کرده‌اند، طبیعتا متضرر شده‌اند و سایر بازارها برایشان سودآورتر بوده است.

همچنین افرادی که در سال گذشته ارز را با قیمتی بالاتر از رقم فعلی خریده و تاکنون نگهداری کرده‌اند، مشمول ضرر شده‌اند.

در حال حاضر نیز ریسک بالای این بازار سبب شده تقاضای کاذب برای ارز از این بازار خارج شود و بازار به ثبات برسد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی عرضه ارز در سامانه نیما بر تقاضای آن پیشی گرفته، این امکان وجود دارد که قیمت ارز بازهم با کاهش روبرو شود.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: