کد خبر: ۱۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
غریب پور در پنجمین همایش صنعت دیرگداز مطرح کرد:
رییس هیات عامل ایمیدرو از بهره مندی صنعت نسوز در طرح فعال سازی معادن کوچک خبر داد. به گفته غریب پور، معادن کوچک بخشی از خوراک واحدهای تولیدی نسوز را تامین می کنند.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز سخن می گفت، تصریح کرد: قرار است جلسه ای با انجمن صنعت نسوز برگزار شود که هدف آن رونق ۷۰ واحد تولیدی این صنعت است که مواد اولیه آن از معادن کوچک تامین شود.
غریب پور تاکید کرد: در بخش معادن کوچک که ۳۳ معدن با مشارکت بخش خصوصی فعال شده است

وی با اشاره به فعالیت ۷۹ واحد تولیدی نسوز کشور، گفت: این تعداد واحد سالانه ۵۰۰ هزار تن محصول تولید می کنند که جای خرسندی دارد و امیدواریم با تامین مواد اولیه، ارتباط این حوزه با بخش تولید نسوز، تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به شرایط طرح های عمرانی و ساخت و ساز، فقط 60 تا ۷۰ درصد ظرفیت کارخانه های سیمان فعال است که این امر یکی از دلایل کامل نبودن ظرفیت تولید در صنعت نسوز است.

وی یادآور شد: 500هزار تن از ظرفیت ۷۰۰ هزار تنی این صنعت فعال است که امیدواریم با تامین مواد اولیه، این صنعت با ظرفیت بیشتری کار کند و سرمایه گذاری های صورت گرفته، وارد مدار تولید شود.

غریب پور گفت: ایمیدرو به دنبال مواد جایگزین و راه دسترسی مواد معدنی مرتبط (منیزیت) در استان سیستان و بلوچستان است.

وی در ادامه به برنامه اکتشاف در این حوزه اشاره کرد و گفت: در اکتشافات به مواد اولیه این صنعت شامل دولومیت، منیزیت، بوکسیت و ... نیز توجه می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه در ایمیدرو تمرکز بر حمایت بخش خصوصی است، اظهار داشت: 18 طرح تحقیقاتی نیاز محور با همکاری دانشگاه ها،‌ جهاد دانشگاهی و مراکز علمی در حال اجرا داریم.

وی همچنین گفت: ایمیدرو ۵۰ درصد بودجه تحقیقات و ۶۰ درصد بودجه آموزشی را افزایش داده است.

غریب پور افزود: در اتاق فکر معدن پس از مذاکره با بخش خصوصی، درصدد فعال سازی ستاد زنجیره فولاد هستیم تا مسائل مختلف زنجیره همچون عوارض، تامین خوراک، چالش ها و ... مرتفع شود.

وی یکی از اصول معدنکاری را توجه به مسائل زیست محیطی عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: