کد خبر: ۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی:
دکتر احمدرضا خزاعی مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی به همراه غلامحسن خسروی جوان مدیرکل تأمین اجتماعی استان سیستان وبلوچستان با دکتر عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری چابهار دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتراحمدرضا خزاعی مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد چابهار در رشد و توسعه اقتصادی منطقه جنوب شرق کشور خواستار همکاری این دوسازمان در جهت گسترش و پوشش بیمه ای در منطقه آزاد تجاری چابهار شد.

دکتر خزاعی گفت: شاغلین ایرانی و خارجی در مناطق آزاد مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند و کارفرمایان کارگاهها به استناد تبصره ذیل ماده 46 مقررات نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی مناطق آزاد مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان خود هستند.
دکتر کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با تأکید بر اینکه مناطق آزاد از شمول قانون کار مستثنی بوده و روابط کارگری و کارفرمایی حاکم بر مناطق آزاد طبق مقررات مربوطه و خارج از قواعد حاکم قانون کار در سرزمین اصلی است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی می تواند با ملحوظ کردن عدم شمول به قانون کار و به شرط آموزشهای لازم به کارفرمایان و کارگران منطقه نسبت به بیمه نمودن آنان اقدام کنند ضمن اینکه طبق توافقات قبلی با راه اندازی شعبه اقماری و اعزام نیروی زبده از شعبه چابهار این امکان فراهم خواهد بود.
غلامحسن خسروی جوان مدیرکل استان سیستان و بلوچستان نیز پیشنهاد کرد به مدت یکماه فعالیتهای فرهنگی، تبلیغاتی و آموزشی در منطقه انجام گیرد. چه بسا که با آموزش های بیمه ای کارفرمایان و کارگران بصورت داوطلبانه همکاری خواهند کرد.
دکتر خزاعی مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در ادامه سفر به شهرستان چابهار ضمن بازدید از شعب تامین اجتماعی چابهار و کنارک و درمانگاه الزهرا چابهار با همکاران و مراجعان نیز به گفتگو پرداخت .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: