کد خبر: ۱۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
شماره دویست و بیست و سوم هفته‌نامه «آتیه نو» به همت موسسه فرهنگی هنری «آهنگ آتیه» امروز دوشنبه 29 مهرماه 1398 منتشر شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پايگاه خبري تامين24، «دارایی‌های یارانه‌سوز» عنوان نخست و داستان جلد این شماره هفته‌نامه آتیه‎‌نو است با این توضیح که شناسایی میلیاردرهای یارانه‌بگیر، عملیات حذف آن‌ها را وارد فاز جدیدی کرده است. ماشین بالای 200 میلیون، خانه سنددار، اجاره‌نشینی لوکس، کارت کشیدن‌های بیش‌ازاندازه و حساب بانکی فربه از مهم‌ترین شاخص‌های اعلام‌شده هستند. یک نظر سنجی معتبر هم نشان می دهد فقط 30 درصد مردم با رویه فعلی توزیع یارانه‌ها موافق‌اند.

گزارشی از دستاوردهای حضور هیات اعزامی به اجلاس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی و انتخاب مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این اتحادیه، دیگر مطلب مهم این شماره است.

-«سیاست‌های رفاهی تحرک‌بخش تقاضا» دیگر عنوان این شماره است در ارتباط با نقش سیاست‌های رفاهی و تامین‌اجتماعی در تغییر فاز بحران اقتصادی به رونق؛ در بخشی از این گزارش نیز آمده است:«صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود، رشد اقتصادی سال‌جاری میلادی را برای ایران منفی اعلام کرد، اما طبق پیش‌بینی این صندوق، شرایط اقتصادی ایران در سال آینده بهبود یافته و از منفی 5/9 درصد به صفر درصد خواهد رسید. درس‌گرفتن از ضرر و زیان اقتصادی سال قبل و قسمتی هم امسال و خروج از رکود در سال آینده، الزاماتی دارد و نشان‌دهنده این موضوع است که در صورت برنامه‌ریزی درست، امکان خروج از رکود وجود داشته و می‌توان تهدید جنگ اقتصادی را تبدیل به فرصت کرد...»

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

-دولت از رشد نقدینگی و پیامدهای آن غفلت نکند (یادداشتی از کامران ندری؛ کارشناس اقتصادی)
-فقر؛ چرا عقب نمی‌نشیند؟! (یادداشتی از فرشاد مومنی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
-نقش تامین‌اجتماعی در تعدیل فقر (یادداشتی از فرخ ملکوندفرد؛ مشاور مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی)
-تحریم دارو؛ مصداق جنایت علیه بشریت (وزیر بهداشت از سازمان بهداشت جهانی درخواست کرده که برای رفع تحریم‌های دارویی آمریکا علیه ایران، اقدام کند)
-زیروبم‌ آشپزخانه‌داری (گزارشی از راه‌اندازی تا رونق کترینگ که این روزها یک کار پرطرفدار شده است)
-صفِ دراز هزینه‌ها و مشکل همیشگی دکه‌دارها (کسی از حال‌وروز دکه‌داران مطبوعاتی خبر دارد؟)
-ازکارافتاده کیست و چه حقوقی دارد؟ (پاسخ به پرسش‌های بیمه‌ای خوانندگان)
-سرمایه‌گذاری‌ برای بازنشستگان با خرید سهام گوگل! (روندهای جدید سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: